خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۲۸۶۵

خرید بیت کوین در ایران؛ خوب، بد، زشت

خرید بیت کوین در ایران؛ خوب، بد، زشت

بیت کوین از همان شروع کار تا همین امروز، همیشه مخالفانی داشته است. منتقدانی که بسیاری از آن‌ها سرانجام خود نیز وارد این دنیای جذاب شده‌اند.

بیت کوین ، نام و نشانی که اگر به گوش هرکسی با اندک سر رشته‌ای از ارزهای دیجیتال بخورد، بدون شک سودهای کلان چند درصدی در ذهن او تداعی خواهد شد. اما واقعاً آیا این‌گونه است؟ خرید بیت کوین در ایران چه خوبی و چه بدی دارد؟ اصلاً با این همه کلاهبرداری در دنیای دیجیتال به چه شکل و از کجا با خیالی راحت بیت کوین بخریم؟ در این مقاله با بررسی جنبه‌های خوب، بد و زشت بیت کوین و همچنین جهت آموزش نحوه خرید ارز دیجیتال با ما همراه باشید.

اصلاً چرا باید بیت کوین بخریم؟

تغییر چهره مداوم دنیای پیرامون ما بر همه عیان است. فرصت‌هایی هر روز شکل می‌گیرد که بدون کوچک‌ترین توجه از کنار آن‌ها می‌گذریم. فرصت‌هایی که با کمی توجه می‌توانند زندگی ما را به کل دگرگون سازند.

بیت کوین از همان شروع کار تا همین امروز، همیشه مخالفانی داشته است. منتقدانی که بسیاری از آن‌ها سرانجام خود نیز وارد این دنیای جذاب شده‌اند. ارزهای دیجیتال نیز از این دسته فرصت‌ها هستند که بیت کوین پرچمدار همه آن‌ها است. به همین دلیل برای عقب نماندن از این قافله و جهت ورود به این بازار و معامله ارزهای دیجیتال می‌توانید در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ثبت نام نموده و اقدام به خرید و فروش کنید.

خرید بیت کوین از صرافی معتبر رمزینکس

بازار بیت کوین در حال حاضر با ارزشی نزدیک به ۶۰۰ میلیارد دلار بسیار بزرگ است. برای درک این بزرگی آن را با ارز کمتر از ۲۰۰ میلیارد دلاری کل بورس ایران مقایسه کنید. این میزان ارزش بیت کوین به نقدینگی بالای آن منجر می‌شود. نقدینگی بالا یعنی خرید و فروش بیت کوین در این بازار بزرگ در کسری از ثانیه صورت خواهد گرفت.

بیت کوین در این چند سال نشان داده است که در میان سایر دارایی‌ها مانند طلا و دلار، بیشتری بازدهی ممکن را داشته است. بیت کوین در سال ۲۰۲۰ میلادی با یک رشد ۲۹۳ درصدی مواجه بوده است که این رقم در مقابل بازدهی تقریباً ۲۴ درصدی طلا در همین سال، به هیچ‌وجه قابل مقایسه نیست.

از همه مهم‌تر بسیاری از بزرگ‌تری سرمایه‌گذاران و کارشناسان حوزه‌های بازارهای مالی بر این باور هستند که بازار ارزهای دیجیتال به‌ویژه بیت کوین در ابتدای مسیر خود هستند. پس اصلاً برای خرید بیت کوین با کمترین کارمزد دیر نشده است. سرمایه‌گذاری که می‌تواند جذابیت‌هایی همچون درآمد دلاری به همراه داشته باشد البته به شرطی که با دانش کافی و مناسب همراه باشد.

با این اوصاف، چطور بیت کوین بخریم؟

اول از همه باید گفت که روش‌های زیادی برای خرید بیت کوین وجود دارد. می‌توانید بدون احراز هویت به طور مستقیم از اشخاص فعال در ایران بازار (به هیچ وجه توصیه نمی‌شود) یا به مقدار کم از صرافی‌های خارجی اقدام به خرید بیت کوین کنید.

در خرید انواع ارزهای دیجیتال از صرافی‌های خارجی باید اقدامات لازم را در پیش بگیرید تا خطر بلوکه شدن به واسطه تحریم‌ها گریبان شما را نگیرد. راه حال به مراتب ایمن‌تر و صد البته ساده و ارزان، خرید از صرافی‌های داخلی است. البته صرافی‌های داخلی بسیار کوچک‌تر از صرافی‌های بزرگی همچون بایننس هستند.

به طور کلی صرافی‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال به دو نوع صرافی فروشگاهی و صرافی بازار معاملاتی تقسیم‌بندی کرده‌اند.

  • در صرافی فروشگاهی، خرید و فروش به سرعت و بدون واسطه صورت می‌گیرد اما در صرافی معاملاتی خرید و فروش از بین پیشنهادات کاربران صورت می‌گیرد.
  • در صرافی فروشگاهی، قیمت توسط صرافی تعیین اما در صرافی معاملاتی قیمت بر اساس عرضه و تقاضای کاربران مشخص می‌شود.
  • در صرافی معاملاتی، مبلغ شما فقط به کیف پولی که مخصوص همان سایت است واریز می‌شود، در حالی که در صرافی فروشگاهی به هر کیف پولی می‌توانید مبلغ خود را واریز کنید.

خب، از کجا بیت کوین بخریم؟

همان‌طور که در بالا نیز عنوان شد، خرید بیت کوین از صرافی‌های داخل ایرانی از جهات بسیاری بهترین گزینه است. صرافی‌های زیادی در ایران مشغول به فعالیت هستند اما یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین آن‌ها صرافی رمزینکس است که از جنبه‌های مختلفی در خصوص خرید و فروش ارزهای دیجیتال نسبت به رقبای خود برتری دارد.

چرا از صرافی رمزینکس بیت کوین بخریم؟

مواردی زیادی است که باید در انتخاب یک صرافی در نظر بگرید. امنیت بدون شک یکی از مهم‌ترین آن‌ها است. تنوع رمزارزهایی که پوشش می‌دهند، اعتبار و سابقه صرافی، حجم معاملات و صد البته اپلیکیشن برای گوشی‌های هوشمند از دیگر مواردی هستند که باید در انتخاب صرافی در نظر گرفت. در ادامه به چند مورد از ویژگی‌های مهم صرافی رمزینکس اشاره شده است.

  • این صرافی توسط دانش‌آموخته‌های دانشگاه شریف اداره می‌شود.
  • از نظر سابقه و تجربه یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال داخل کشور است.
  • از آخرین پروتکل‌های امنیتی بهره می‌برد.
  • به‌منظور حداکثر سازی امنیت از روش ذخیره‌سازی سرد برای نگهداری از ارزهای دیجیتال و بیت کوین استفاده می‌کند.
  • کیف پول اختصاصی با امنیت بالا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • اپلیکیشن اختصاصی برای تمامی مدل گوشی‌های هوشمند نیز مزیت بزرگ دیگر این صرافی است.
  • تنوع بالایی از انواع ارزهای دیجیتال را پوشش می‌دهد.

خرید ارز دیجیتال با سایت رمزینکس

چگونه از صرافی رمزینکس بیت کوین بخریم؟

به‌طورکلی چه در صرافی داخلی و چه در خارجی، مراحل و نحوه ثبت‌نام تقریباً یک روند مشابه دارد. ثبت‌نام در صرافی به دو بخش ثبت‌نام اولیه و احراز هویت تقسیم می‌شود. شروع کار در صرافی رمزینکس را می‌توان در چند مرحله زیر خلاصه کرد.

  • بازکردن حساب کاربری یا همان ثبت‌نام اولیه
  • بارگذاری مدارک
  • تکمیل فرایند تأیید و تشخیص هویت
  • شارژ کردن کیف پول
  • ثبت سفارش خرید یا فروش ارز دیجیتال مورد نظر
  • دریافت شناسه تراکنش

جنبه بد و زشت خرید بیت کوین چیست؟

هر سرمایه‌گذاری در هر بازاری که صورت گیرد، به‌منظور کسب موفقیت باید بر اساس دانش کافی باشد. فرقی نمی‌کند در بورس سرمایه گذرای کرده‌اید یا طلا و دلار، برای موفقیت نیاز به بررسی دقیق آن بازار دارید. برای کاهش ریسک حضور در بازار خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باید از اقدامات لازم همچون مدیریت سرمایه و تنوع دادن به پرتفوی ارزهای دیجیتال پیروی کرد.

از طرفی هم نکته مهم در خصوص حضور در بازار ارزهای دیجیتال که نسبت به سایر بازارها از اهمیت بیشتری برخوردار است، رعایت نکات ایمنی در همین خصوص است. از کیف پول ارز دیجیتال که تمامی دارای بیت کوین شما در آن ذخیره می‌شود باید با دقت محافظت شود.

در صورتی که سرمایه بزرگی وارد بازار ارزهای دیجیتال کرده‌اید حتماً سعی کنید که از کیف پول‌های سخت‌افزاری که بالاترین سطح امنیت را دارند استفاده کنید. در غیر این صورت اگر مجبور به استفاده از کیف پول‌های آنلاین نرم‌افزاری و تحت وب هستید باید نکات ایمنی را جدی بگیرید.

*تجارت‌نیوز مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی‌آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می‌باشد*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.