کد مطلب: ۴۶۸۱۹۶

خرید روغن حیوانی اصیل کرمانشاهی

خرید روغن حیوانی اصیل کرمانشاهی

روغن حیوانی از دیر باز جزو سالم‌ترین روغن‌های خانواده‌های ایرانی برای مصارف پخت و پز و سرخ کردن بوده است. اما به دلیل رواج یافتن زندگی شهری در 5 دهه اخیر روغن حیوانی به سختی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

خرید روغن حیوانی کرمانشاهی همیشه یکی از دغدغه‌های مشتریان این محصول بومی کرمانشاه بوده است. روغن حیوانی از دیر باز جزو سالم‌ترین روغن‌های خانواده‌های ایرانی برای مصارف پخت و پز و سرخ کردن بوده است. اما به دلیل رواج یافتن زندگی شهری در 5 دهه اخیر روغن حیوانی به سختی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. همین موضوع سبب شده است افراد سودجو با برندهای نامعتبر و حتی معتبر روغن حیوانی ناخالص را با نام روغن حیوانی اصل به دست مشتریان برسانند. در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم که مصرف‌کنندگان چگونه می‌توانند به خرید روغن حیوانی اصل کرمانشاهی بپردازند.

تفاوت روغن حیوانی با روغن کرمانشاهی

روغن حیوانی در هر جایی که دام وجود داشته باشد می‌تواند تولید شود. در کرمانشاه از هزاران سال پیش به علت چراگاه‌های بسیار زیاد و وجود منابع آبی فراوان دامپروری شغل اصلی مردم بوده است. همچنین حضور کرمانشاه در دامنه‌های زاگرس این اقلیم باستانی را به منزلگاهی برای عشایر تبدیل کرده است چرا که کرمانشاه دارای 4 فصل سال می‌باشد. تمامی این عوامل باعث شده تا کرمانشاه از گذشته به عنوان یکی از قطب‌های تولید گوشت و لبنیات در کشور مطرح گردد. روغن کرمانشاهی نیز در حقیقت همان روغن حیوانی می‌باشد با این تفاوت که به علت چرا کردن دام‌ها در دامنه زاگرس عطر و طعم شیر آن دام‌ها و به طبع آن روغن حیوانی حاصله از آن بسیار بی‌نظیر می‌شود.

به گونه‌ای که شعار وب‌سایت رسمی روغن حیوانی، طلای لذیذ کرمانشاهی است. عطر و طعم ناب روغن حیوانی تولید کرمانشاه به گونه‌ای از گذشته در یاد مردمان ایران ماندگار شده که روغن حیوانی را به عنوان روغن کرمانشاهی می‌شناسند.

روغن حیوانی چگونه تولید می‌شود؟

مراحل تولید روغن حیوانی به دو صورت صنعتی و سنتی می‌باشد. روش سنتی تولد روغن حیوانی به ترتیب زیر است:

1. ابتدا شیر دام (گاو یا گوسفند) را به دوغ تبدیل می‌کنند.

2. دوغ را در مشک ریخته و با تکان دادن مشک کره آن را جدا می‌کنند.

3. کره در داخل قابلمه بر روی حرارت قرار داده و روغن حیوانی را که به صورت شناور در بالای آن قرار می‌گیرد از آن جدا می‌کنند.

4. ماده‌های شناور پس از سرد شدن تبدیل به روغن حیوانی می‌شوند.

در حقیقت روغن حیوانی عصاره کره است که دوغاب آن گرفته شده. این روش تولید باعث می‌شود اسیدهای چرب اشباع مفید در روغن حیوانی بیشتر شده و همچنین تاریخ انقضای آن به نسبت کره بسیار طولانی‌تر شود.

IMG 20200809 123240

تفاوت روغن حیوانی با روغن کرمانشاهی

روغن حیوانی برحسب نوع شیری که روغن از آن درست می‌شود دارای انواع مختلفی است. به عنوان مثال به روغن حیوانی درست شده از شیر گوسفند روغن حیوانی گوسفندی می‌گویند. ویژگی های روغن‌های حیوانی‌های تولید منطقه کرمانشاه در شکل زیر به صورت کامل ذکر شده‌اند.

IMG 20200809 123320

فواید روغن حیوانی

روغن حیوانی برعکس تمامی تبلیغات منفی که در مورد آن می‌شود یک ماده مغذی برای بدن می‌باشد. به گفته متخصصین تغذیه روغن حیوانی به عنوان بنزین سلول‌های قلبی بسیار تاثیر گذارند و حتی از یکی از بیماری‌های قلبی به نام کاردیومیوپاتی پیشگیری می‌کند. مصرف روزانه یک قاشق چایخوری و یا حتی مقدار بیشتر آن توسط متخصصین تغذیه توصیه می‌شود.

اما در چاقی با روغن حیوانی باید گفت که این روغن حاوی اسیدهای چرب اشباع مفید می‌باشد که به هیچ‌وجه باعث چاقی نمی‌شود . نکته جالب در مورد روغن حیوانی این نکته است که در دمای اتاق به صورت مایع است و به همین دلیل در دمای طبیعی بدن هم مایع می‌شود و رسوب نمی‌کند.

برعکس تمامی روغن‌ها، روغن حیوانی به شما حق انتخاب می‌دهد که برای چه طبعی مصرف کنید. به موارد زیر توجه کنید

  • روغن حیوانی گاوی > طبع گرم
  • روغن حیوانی مخلوط (گاوی و گوسفندی) > طبع معتدل
  • روغن حیوانی گوسفندی > طبع سرد

تهیه روغن حیوانی اصل در تهران و سایر شهر های ایران

روغن حیوانی اصیل کرمانشاهی را به ندرت می‌توان در شهرستان‌های دیگر ایران خریداری کرد. متاسفانه بسیاری از کارخانه‌جات از این موضوع سوءاستفاده می‌کنند و با برندهایی مثل نیک….. و با…… به عرضه روغنی غیر از روغن حیوانی می‌پردازند. باید توجه کنید که روغن حیوانی کرمانشاهی فقط در کرمانشاه و آن هم توسط عشایر و روستایین تولید می‌شود و نه در کارخانه‌ای نزدیک کرج و یا مشهد.

به همین دلیل گروه محصولات ارگانیک آرتیشو که شرکتی در کرمانشاه است با استفاده از بستر آنلاین شبکه‌ای از تولیدکنندگان بومی روغن حیوانی کرمانشاهی را ایجاد کرده است.

تمامی کاربران از طریق وب‌سایت روغن حیوانی (لینک آن در زیر آمده است) می‌توانند در هر جای ایران روغن حیوانی اصیل کرمانشاهی را سفارش دهند و درب منزل تحویل بگیرند.

قابل ذکر است که تمامی برندهای موجود در این وب‌سایت همه تولیدات عشایر کرمانشاه می‌باشند و از جمله پرفروش‌ترین روغن‌های حیوانی این شرکت روغن حیوانی آرتیشو، رزکالی و بویان است. این پلتفرم دارای گواهی نماد اعتماد و درگاه پرداخت امن زرین پال می‌باشد.

از طریق وب‌سایت روغن حیوانی که لینک آن در زیر آمده است شما می‌توانید روغن حیوانی آرتیشو و سایر روغن‌های حیوانی را با تخفیف 25 % برای خرید اول خریداری کنید.

خرید روغن کرمانشاهی اصل با تخفیف 25% از وب سایت روغن حیوانی

آشپزی با روغن حیوانی

روغن حیوانی به دلیل داشتن نقطه دود بسیار بالا گزینه بسیار مناسبی برای آشپزی و پخت و پز است. همچنین به دلیل داشتن عطر و مزه خوب خوشمزگی غذاهای شما را دو چندان می‌کند. در این میان روغن حیوانی کرمانشاهی آرتیشو جزو برترین برندهای روغن حیوانی شناخته شده است که نوع مخلوط آن علاوه بر داشتن عطر و بوی متوسط دارای طبع معتدل است. در صورت استفاده از روغن حیوانی حتما چلو های خود را نیز با این روغن تهیه کنید و یا نیمروی صبحانه‌تان را با این روغن بی‌نظیر درست کنید.

با توجه به موارد گفته شده برای خرید روغن کرمانشاهی اصل شما می‌توانید به پلتفرم‌های معتبر آنلاین مثل وب‌سایت روغن حیوانی و یا وب‌سایت آرتیشو که در کرمانشاه مستقر هستند مراجعه کنید. در این فروشگاه‌های آنلاین روغن حیوانی بومی را در قوطی‌های کنسروی بسته‌بندی و برای مشتریان ارسال می‌کنند. در این راستا وب‌سایت روغن حیوانی با بهترین روغن حیوانی‌های کرمانشاهی برای ارسال سفارش به سراسر ایران در خدمت شماست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بهترین روغن حیوانی واسه خوزستانه چون از هر دوتاش خوردم

    • مرضیه

      چرت گفتی ها یک دنیا روغن کرمانشاهی و میشناسن بعد تو میگی روغن فلان جا بهتره??