کد مطلب: ۴۴۳۵۵۳

دژپسند:

خرید سهام دولتی با کد ملی از هفته دوم اردیبهشت

خرید سهام دولتی با کد ملی از هفته دوم اردیبهشت

وزیر اقتصاد گفت: امروز موفق شدیم یکی از بزرگترین هلدینگ‌های مالی کشور را در بازار سرمایه پذیرش بگیریم، گفت: از هفته دوم اردیبهشت ماه واگذاری به صورت عمومی خواهد بود و هر کسی سهام براساس کارت ملی می‌خرد و می‌تواند از تخفیف خرید اولین بار هم برخوردار شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه نشست هیات دولت اظهار کرد: با ورود هلدینگ‌های بزرگ سرمایه گذاری به بازار بورس عمق سرمایه افزایش پیدا می‌کند و کسانی که علاقمند به سرمایه گذاری در بازار سرمایه هستند می‌توانند از آن بهره ببرند.

وی گفت: این شرکت‌های بزرگ به صورت کاملاً شفاف از نظر حساب و کتاب در محیط شیشه‌ای و در رؤیت همه مردم قرار می‌گیرند.

وزیر اقتصاد افزود: سایر هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ سرمایه می‌توانند این تجربه را تکرار کنند و وارد این بازار سرمایه بشوند.

دژپسند گفت: این اولین ورود است، ولی آخرین ورود نیست هفته گذشته هم شرکت صبا تأمین وارد بازار سرمایه کردیم و این روند ادامه دار خواهد بود و در آینده بیشتر هلدینگ‌های صنعت وارد خواهند شد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی‌ها از سوی دولت واگذاری به صورت عمومی خواهد بود و تمام مردم می‌توانند در آن شرکت کنند و هر کسی سهمی براساس کارت ملی می‌خرد و می‌تواند از تخفیف خرید اولین بار هم برخوردار شود.

وزیر اقتصاد گفت: به این ترتیب هم مالکیت عمومی برای این شرکت‌های بزرگ ایجاد خواهد شد و هم فرصت‌های مادی با تخفیف ارائه شده برای خریداران ایجاد خواهیم کرد.

دژپسند افزود: از هفته دوم اردیبهشت ماه شروع خواهیم کرد و کم کم برخی از واگذاری‌ها اجرایی خواهد شد و تا پایان سال این روند را ادامه خواهیم داد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره گزارش دیوان محاسبات برای اختصاص دلار‌های چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به کالا‌های اساسی هم گفت: در این خصوص موردی اشتباه در گزارش ذکر شد که واگذاری دارایی‌ها و شرکت‌های وابسته به بانک‌ها بود.

وی در ادامه گفت: در این زمینه برنامه مفصلی داریم و نکته مهم آن است که بر اساس گزارش‌های وزاری وقت کار و رفاه اجتماعی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تمام واگذاری‌ها به بخش خصوصی اصلی واگذار بشود.

دژپسند گفت: احساس می‌شود که دوستان یک سوء برداشتی دارند و تمام صندوق‌ها و شرکت‌ها برای بازنشستگان است و چون سهامدار و ذی نفع خود بازنشستگان هستند به زودی گزارشی کامل در این رابطه منتشر خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • هالو

    رایگان میدن

    • ناشناس

      نه باید پول بدهی بخری

  • ناشناس

    مردم مثل من،، نمیدونن چه جوری واز کجا باید سهام بگیریم تا بیایم بفهمیم آش و با جاش میخورن میره

    • ناشناس

      @res9473 آموزش صفر تا صد بورس. تو تلگرام پیام بدید

    • احمد.

      شما باید از نزدیکان خودتون که تو بورس سهام دارند کمک بگیری و اول در بورس ثبت نام و کد معاملاتی بگیری و با مشورت افراد با تجربه سهام بخری.

    • میلاد

      شما به راحتی برو تو یه کار گزاری ثبت نام کن و سهام بخر ،از باز کردن حساب تو بانک آسونتره
      اونجا هرسوالی هم داشتی جواب میدن

  • ناشناس

    پول مردم رو هم اینجوری میکش بیرون میریزن تو جیب خودشون که خالی شده

  • ناشناس

    دولت به انوال تامین اجتما عی کاری نداشته باشد،هرچه بدهکاره بسه…

  • ناشناس

    این سهامها باید بروند در سهام عدالت،نه اینکه مال مردم را که امانت دست دولت است به خود مردم بفروشند!ولی پولش هم شفاف معلوم نشود چه میشود!؟یا کی میخورد!!!!!.

  • مریم

    فرضااین اموال به فروش رسیدپول آن کجامیره درچه زمینه ای خرج میشه شفاف سازی کنن

  • حاجی مهدی

    سلام لطفا نحوی ثبت نام وواریزی این دومیلیون در سهام دولتی چگونه است وباید به کجا مراحعه کنیم

  • ناشناس

    سلام اگه با یه کد ملی ۲ بار سهام بخری و هر دوتاش ثبت بشه و کد پیگیری هم داشته باشی یکیش برگشت میخوره؟
    اخه من یه بار با ایوا ۲ میلیون سهام خریدم تراکنش موفق داده بود من متوجه نشده بودم
    اومدم با اپ بخرم اونم خرید و انجام شد حالا ۲ تومان اضافه برکشت میخوره ؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون

    • ناشناس

      منم دقیقا ه مشکل رو دارم.پول شما برگشت خورد؟

  • دانشمندی

    سلام. من دومیلیون راخریدم وکدرهگیری دارم. کدبورسی را هم دارم و دربورس فعالم حالا چکارکنم وچطور از اون استفاده کنم؟ ممنون

  • رضا

    میخواستم بدونم اگه با دو کد ملی دو سهام بخرم در زمان فروش میتونم هر دو را برعهده بگیرم ؟ یا حتما صاحب کد ملی باید برای فروش سهام خود اقدام کنه. لطفا کسی اطلاع داره پاسخ بده ممنون میشم.