کد مطلب: ۴۹۸۱۷۶

آخرین خبر از خرید واکسن کرونا توسط ایران

آخرین خبر از خرید واکسن کرونا توسط ایران

رئیس‌کل بانک مرکزی درخصوص تفاوت پرداخت ارز برای تأمین داروهای رایج و واکسن کرونا گفت: پرداخت ارز واکسن کرونا باید از کانالهای مشخصی صورت گیرد که با تحریم‌های آمریکا مواجه است ولی این وضعیت در مورد سایر داروها و تجهیزات پزشکی وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی تأکید کرد: همان‌طور که قبلاً بارها گفته‌ام، برای تأمین ارز دارو و تجهیزات پزشکی و واردات آن از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌ایم به‌طوری که از اول سال تاکنون از روشهای مختلف بانکی و نیمایی حدود 2.7 میلیارد دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی تأمین ارز داشته‌ایم و از این به بعد هم همین‌طور خواهد بود.

همتی افزود: با این حال، پرداخت ارز واکسن کرونا، مشکلات خاص خود را دارد. واکسن کرونا تولیدکنندگان پرشماری ندارد، مخصوصاً اگر اصرار بر خرید از منبع مطمئن داشته باشیم، لذا باید پرداختها از کانالهای مشخصی صورت گیرد که با تحریم‌های آمریکا مواجه است و آنها بایستی مجوز خاص از آمریکایی‌ها بگیرند، این وضعیت، در مورد سایر داروها و تجهیزات پزشکی وجود ندارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی تأکید کرد: آمریکا در ظاهر ادعا می‌کند که غذا و دارو تحریم نیست ولی در عمل، کارشکنی می‌کند و ضمن ایجاد مشکل، هزینه مبادلات را به‌شدت بالا برده‌اند و این، جزئی از سیاست فشار حداکثری آنها است، به‌عنوان نمونه اقدام چند ماه پیش آنها در تحریم ثانویه بانکهای غیرتحریمی ایرانی را می‌توان ذکر کرد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Armin

    کپسول هیرویت انگلیسی ماه هاست از خارج وارد میشه و قیمتش ۸۱۰۰۰تومن ثابت مونده، پس در نتیجه واردات دارو تحریم نیستیم

  • ناشناس

    بابا بسه دیگه خجالت بکشید کل دنیا دارن واکسن تزریق میکنن شما هنوزم میگین پول نمیشه رد کرد جون مردم برای شما هیچ ارزشی نداره فقط میخاید پولا رو ببرید برای خودتون بانک سویس بخدا خونمون به جوش آمده دیگه یه کاری بکنید چقدر مردم التماس شمارو بکنن جان بچهاتون یه مقدار به فکر مردم باشید آقای وزیر بهداشت آقای نمکی آقای ریس بانک مرکزی خودتون مگه بچه ندارید

  • ناشناس

    شما ها واکسن بخر نیستید حتی اگه پولشو از مردم بگیرید