کد مطلب: ۵۴۳۳۷۸

برآورد خسارت ۴۰ هزار میلیارد تومانی ناشی از خشکسالی‌های اخیر

برآورد خسارت ۴۰ هزار میلیارد تومانی ناشی از خشکسالی‌های اخیر

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، از برآورد میزان خسارات خشکسالی‌های اخیر در بخش کشاورزی به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیدجواد ساداتی‌نژاد گفت: به همین منظور در جلساتی که با مسئولان وزارت کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و نیرو داشتیم، توافقاتی برای جبران خسارت ناشی از خشکسالی‌های اخیر صورت گرفت.

وی افزود: اختصاص ۱۰ درصد اعتبار قانونی بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش آب در وزارت نیرو، در بخش آب و خاک در وزارت جهاد کشاورزی و نیز تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات مربوط به قانون بودجه برای صندوق بیمه کشاورزان ظرف شش ماه اول امسال ازجمله توافقاتی بود که با مسئولان این بخش‌ها صورت گرفت.

ساداتی‌نژاد گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر توافق شد تسهیلاتی که کشاورزان دریافت کردند، اقساط آن‌ها برای یکسال امحال شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست همچنین اختصاص تسهیلات لازم به منظور خرید علوفه برای دامداران و عشایر تامین ارز برای خرید واردات کسری محصولات اساسی خسارت دیده از خشکسالی مانند گندم و جو، تامین اعتبار برای تهیه علوفه و آب شرب در پناهگاه‌های حیات وحش و مناطق حفاظت شده محیط زیست را از دیگر مواردی ذکر کرد که کمیسیون کشاورزی در جلساتی که با مسئولان مختلف این بخش‌ها داشته به توافق رسیده است.

وی همچنین لزوم رصد و پایش مناطق جنگلی و مرتعی و تامین امکانات و تجهیزات به اطفاء حریق را برای جلوگیری از آتش سوزی در مراتع با توجه به خشکسالی‌های اخیر از دیگر مواردی ذکر کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

ساداتی‌نژاد همچنین گفت: کمیسیون کشاورزی با توجه به اهمیت توجه به موضوع خشکسالی این موارد را با جدیت پیگیری می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.