خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۴۰۰۶

خسارت ۱۵.۵ میلیارد تومانی زلزله گناوه به بخش عمومی

خسارت ۱۵.۵ میلیارد تومانی زلزله گناوه به بخش عمومی

فرماندار گناوه گفت: زلزله ۵.۹ ریشتری ۲۹ فروردین ماه امسال، براساس برآوردهای صورت گرفته تاکنون ۱۵.۵ میلیارد تومان به بخش‌های عمومی این شهرستان خسارت وارد کرده‌است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، غلامرضا مهرجو افزود: خسارت‌های وارد شده در حوزه‌های برق ۳.۵ میلیاردتومان، آب ۲ میلیاردتومان، کشاورزی (دام و طیور) سه میلیاردتومان و اماکن مذهبی، مصلای جمعه و مساجد هفت میلیاردتومان برآورد شده‌است.

وی افزود: در این زلزله به پنج مسجد در روستاهای بخش مرکزی و اثر تاریخی حسینیه خان بندرریگ و مصلای جمعه شهر گناوه خسارت وارد شد.

فرماندار گناوه گفت: همچنین ۴۰۰ واحد مسکونی در جریان وقوع زلزله خسارت دیدند که از این مجموع ۲۱۵ واحد در روستاها بوده‌است.

وی افزود: خسارت‌های وارده به واحدهای مسکونی در سطح روستاها و شهر بیشتر شامل تخریب دیوار و ترک‌خوردگی منازل است که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

فرماندار گناوه یادآورشد: بیشتر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در روستاها جزو بافت‌های فرسوده است و از استحکام لازم برخوردار نبودند که برای مقاوم‌سازی و احداث جدید در عملیات آواربرداری با رضایت ساکنان تخریب می‌شوند.

مهرجو گفت: خسارت‌های زلزله شهرستان گناوه پس از بازدید و ارزیابی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان برآورد و ثبت و در گزارشی به استانداری بوشهر ارایه شده‌است.

فرماندارگناوه بیان کرد: آواربرداری از واحدهای مسکونی آسیب دیده در دست انجام است که پس از پایان یافتن، مرحله ساخت و ساز و تعمیرات شروع خواهد شد.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت ۱۱:۱۱ روز یکشنبه ۲۹ فروردین در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد و باعث تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

هم اینک خدمات زیرساختی از جمله، برق، تلفن ثابت و اینترنت مناطق زلزله زده برقرار است.

شهرستان گناوه با جمعیت ۱۰۵ هزار نفر در شمال استان بوشهر و پسکرانه خلیج فارس واقع است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.