کد مطلب: ۸۱۹۹۰۸

خسارات سیل در شهرهای مختلف کشور/ هشدارهای نارنجی برای فردا

خسارات سیل در شهرهای مختلف کشور/ هشدارهای نارنجی برای فردا

سامانه بارشی هفته گذشته در کشور منجر به بروز سیلاب در شهرستان‌های مختلف شد که این سیلاب خسارات مالی سنگینی هم به بار آورد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سرپرست فرمانداری ویژه کرج اظهارداشت: اکنون ۱۰ نقطه از جاده کرج - چالوس و پنج تونل از گل و لای توسط دستگاه های امدادی استان البرز پاکسازی شده است .

کاوه حداد پور گفت: همچنین وقوع این سیلاب حدود ۲۰۰ متر از جاده را تخریب کامل کرده و هنوز دو تونل کاملا در گل و لای قرار دارد.

حدادپور گفت: نیروهای جهادی، امدادی و انتظامی با ایجاد یک راه فرعی در کوه مردم را هدایت کردند.

وی اضافه کرد: امداد رسانی به تعدادی از مردم که در کنار خودروهای مانده بودند تا شب گذشته (۱۹ خرداد) ادامه داشت و اکنون تمام مردمی که گرفتار درسیلاب جاده چالوس شده بودند به شهر منتقل شده‌اند.

حدادپور در پایان گفت: درپی بارش های رگباری، وقوع سیل، ریزش سنگ و گل ولای پنجشنبه شب ( ۱۸ خرداد) در جاده کرج - چالوس بیش از ۱۲۰۰ نفر از خطر سیلاب نجات یافتند( ایسنا )

سیل کاشان به بخش کشاورزی آسیب وارد کرد

وحید انصاری ضمن اشاره به بارش باران در شهرستان کاشان، اظهار داشت: با توجه به بارش باران در بخش‌هایی از این شهرستان شاهد وقوع سیل و بروز خسارت در بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی بودیم.

وی ضمن اشاره به بیان جزئیات خسارات وارده ناشی از وقوع سیل در شهرستان کاشان افزود: در بخش برزک کاشان بر اثر بارش باران شاهد وقوع سیل بودیم که باعث بروز خسارت قابل توجه به بخش کشاورزی به برزک و روستاهای اطراف آن شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با بیان اینکه میزان خسارت وارد شده به بخش برزک به 61 میلیارد ریال رسید، ابراز داشت: در روستای دره از توابع بخش مرکزی شهرستان کاشان نیز بر اثر بارش باران و نزولات جوی شاهد وقوع سیل بودیم.

وی با بیان اینکه وقوع سیل در این روستا موجب بروز خسارت در بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی شد، گفت: در این روستا وقوع سیل 10 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی از جمله لوله‌کشی بخش کشاورزی وارد شد.

انصاری با بیان اینکه در زمینه جبران خسارت بخش کشاورزی اقدامات لازم در حال انجام است، تصریح کرد: بخش‌های مختلف در شهرستان کاشان در زمینه جبران خسارت ناشی از وقوع سیل خدمت‌رسانی کردند و در این زمینه اقداماتی نظیر لایروبی و غیره صورت پذیرفت.

وی با بیان اینکه با پیش‌بینی صورت گرفته در زمینه جبران خسارت اقداماتی نظیر ارائه تسهیلات پیش‌بینی شده است، تاکید کرد: از همان زمان وقوع سیل در شهرستان کاشان در مقاطع زمانی اقدامات لازم در زمینه رفع خسارات ناشی از این حادثه صورت پذیرفت(تسنیم).

سیل در فیروزکوه ۲۲ واحد مسکونی را تخریب کرد

محمد حیدری‌منش، فرماندار فیروزکوه اظهار کرد: بر اساس گزارش کمیته ارزیابی شهرستان فیروزکوه، سیل روز چهارشنبه، ۱۷ خرداد در حوزه‌های کشاورزی و دامپروری آسیب‌های زیادی وارد کرده که در این راستا، بالغ‌‌بر ۲۰۰ رأس دام و ۱۰۰۰ قطعه مرغ در پنج روستا تلف شدند.

وی ادامه داد: در این راستا، یک سالن از واحد مرغداری در دهستان پشت کوه تخریب و خسارت‌هایی به این واحد مرغداری وارد شد و در حوزه کشاورزی نیز بالغ‌بر ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان فیروزکوه دچار خسارت شده و این موضوع به کشاورزان ما که درآمد سالانه و معیشت آن‌ها به این امر وابسته است، زیان بسیاری را وارد می‌کند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: در روستای طرود، طبق ارزیابی انجام شده، تاکنون ۲۲ واحد مسکونی تخریب کامل شده است(فارس)

وضعیت جوی ‍‍‍۱۱ استان از فردا نارنجی است

همچنین وضعیت جوی هوا فردا (یکشنبه) نیز در اردبیل، نیمه شمالی استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، قزوین، البرز، تهران، شمال مرکزی، ارتفاعات سمنان نیز نارنجی است و بارش‌ها در این استان‌ها با شدت بییشتری تداوم دارد.

مخاطرات این سامانه بارشی شامل آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ اعلام شده است(ایرنا)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.