کد مطلب: ۵۹۶۸۷۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

هشدار برای ۳۰۰ شهر ایران/ خشکسالی در پنج استان بحرانی شد

هشدار برای ۳۰۰ شهر ایران/ خشکسالی در پنج استان بحرانی شد

بحران آب با تمام شدن تابستان تمام نشد و به گفته کارشناسان در پاییز حتی‌ جدی‌تر هم می‌شود. این مسئله به حدی بالا گرفته که به گفته معاون سابق دفتر برنامه‌ریزی آبفای وزارت نیرو بیش از ۳۰۰ شهر با بحران خشکسالی مواجه می‌شوند

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارشناسان هشدار می‌دهند احتمالا پاییز امسال حتی از تابستان هم سخت‌تر باشد. هدایت فهمی، هدایت فهمی، کارشناس آب و معاون سابق دفتر برنامه‌ریزی آبفای وزارت نیرو به تجارت‌نیوز می‌گوید: اگر شرایط تغییری نکند، بیش از ۳۰۰ شهر دچار بحران خشکسالی و کمبود آب می‌شوند.

کدام شهرها در معرض خشکسالی‌اند؟

فهمی در حالی چنین هشداری می‌دهد که تابستان امسال، حمیدرضا کشفی، معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به تسنیم گفته بود تابستان سال جاری ۳۰۳ شهر درگیر تنش آبی بودند.

فهمی ادامه می‌دهد: استان‌های فلات مرکزی و شرق ایران در خطر خشکسالی هستند. استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان و خراسان‌ها از آسیب‌پذیرترین شهرها هستند.

وضعیت تهران چگونه است؟

معاون سابق دفتر برنامه‌ریزی آبفای وزارت نیرو می‌گوید: بارش‌های تهران تقریبا تقریبا به حد متوسط رسیده‌اند با این وجود تهران هم شرایط مناسبی ندارد.

فهمی همچنین اظهار می‌کند: مخازن هنوز وضعیت مطلوبی ندارند و نمی‌توانند آب‌گیری کنند. شهرهایی که از آب سطحی استفاده می‌کنند زودتر از همه با خشکسالی مواجه شده‌اند.

حالا با وجود این که برخی از کارشناسان نسبت به شروع سال آبی جدید اظهار امیدواری کرده بودند، معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هشدار داده که پاییزی خشک‌تر از تابستان در راه است و ۸ هزار روستا نیاز به آب‌رسانی سیار دارند.

از طرف دیگر هم هدایت فهمی اخطار می‌دهد ۳۰۰ شهر در آینده نزدیک دچار بحران کمبود آب می‌شوند.

برای مطالعه بیشتر در همین مورد، گزارش « تهران ۱۱۰ روز کمبود آب دارد! » را هم بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    فکر نکنید از بی تدبیری مسولینه
    مردم بالهای ایمان و تقوی ندارند!!!!!!! هههههه