کد مطلب: ۶۱۷۰۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کشف ژن مرموز!/ خطر کرونا برای چه کسانی ۲ برابر است؟

کشف ژن مرموز!/ خطر کرونا برای چه کسانی ۲ برابر است؟

دانشمندان لهستانی در پاسخ به این سوال که چرا تعدادی از افراد بدون هیچ گونه علائمی به کرونا مبتلا می‌شوند اما تعدادی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند، یک گونه ژنی را کشف کردند که باعث می‌شود خطر کرونا برای افراد دو برابر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دانشمندان لهستانی یک گونه ژنی را کشف کرده‌اند که خطر ابتلا به کرونا با علائم شدید و مرگ بر اثر آن را دو برابر می‌کند. آن‌ها تخمین می‌زنند که تقریبا ۱۰ درصد مردم اروپا و یک چهارم مردم جنوب آسیا این ژن را در بدن خود دارند. این کشف نتیجه ۱۸ ماه تحقیق بر روی ۱۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا بوده است و می‌تواند به شناسایی سریع افرادی که در خطر بیشتری قرار دارند کمک کند.

سخنگوی دانشگاه بیالیستوک لهستان که سرپرستی این تحقیقات را بر عهده داشته است گفت: «از زمان شروع شیوع بیماری کرونا تلاش کرده‌ایم بفهمیم چرا تعدادی از افراد بدون هیچ گونه علائمی مبتلا می‌شدند اما تعدادی با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند. به لطف نتایج این تحقیق ما به تدریج به پاسخ این سوال نزدیک می‌شویم.»

محققان دریافتند که پس از معیارهای سن، چاقی و جنسیت (پرخطرتر برای مردان)، تفاوت‌های ژنی چهارمین معیار بالا رفتن خطر کرونا است. این معیار می‌تواند به علائم شدید یا حتی مرگباری از کرونا منجر شود و حتی می‌تواند از همزمانی کرونا با بیماری‌های زمینه‌ای نیز خطرناکتر باشد.

این ژن در چه افرادی وجود دارد؟

به نقل از بلومبرگ ، محققان تخمین می‌زنند که حدود ۱۴ درصد مردم لهستان و ۸ تا ۹ درصد مردم سراسر اروپا این ژن را در بدن خود دارند. به علاوه در جنوب آسیا حدود ۲۷ درصد از مردم حامل این ژن هستند. مسئول این تحقیقات اعلام کرد که با توجه به تفاوت فراوانی این گونه ژنی در بین مردم نتایج این تحقیق فعلا نباید به همه کشورها تعمیم داده شود.

با نتیجه‌ این تحقیق یک معیار مهم در میزان خطر مرگ کرونا کشف شد. برای تشخیص افرادی که حامل این ژن هستند باید یک آزمایش ژنتیکی مناسب طراحی شود. طراحی این آزمایش‌ها ممکن است ماه‌ها طول بکشد و قدم بسیار مهمی در مبارزه با کرونا است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.