خبر مهم:

کد مطلب: ۳۱۵۰۱۱

خلیج فارس ثبت جهانی شد

خلیج فارس ثبت جهانی شد

مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت گفت: خلیج فارس ایران با پیشوند مروارید در سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) به ثبت جهانی رسید.­

مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از ثبت جهانی خلیج فارس خبر داد.­

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از وزارت صمت؛ سید­مهدی صالحی در نشست خبری گفت: خلیج فارس ایران با پیشوند مروارید در سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) به ثبت جهانی رسید.­

وی افزود: از این پس این خلیج فارس رسما بر اساس سند ثبت جهانی مروارید خلیج فارس، فقط به نام خلیج فارس نامیده می‌شود و هیچ کشوری نمی‌تواند غیر از این عمل کند.

مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از ثبت ۶ محصول استراتژیک ایرانی در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) با تلاش وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

وی اظهار کرد: محصولات صادراتی و استراتژیک با عناوین سنگ تراورتن محلات، انجیر فارس، زعفران قائنات، گز اصفهان و بلداجی و کشمش ملایر در سازمان جهانی مالکیت فکری به ثبت جهانی رسیده است.

مدیرکل دفتر مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از رتبه چهارم ایران از نظر ثبت جهانی محصولات در این سازمان خبر داد و گفت: تاکنون ۶۰ محصول و کالای صنعتی و معدنی در سازمان WIPO توسط ایران به ثبت رسیده‌ است که تعداد این محصولات، ایران را از این لحاظ در رتبه چهارم قرار می‌دهد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.