کد مطلب: ۳۲۹۶۰۸

خودروسازان عامل شکاف قیمتی خودرو بین بازار و کارخانه هستند

خودروسازان عامل شکاف قیمتی خودرو بین بازار و کارخانه هستند

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی تهران گفت: عملکرد نامطلوب خودروسازان موجب شکاف قیمتی خودرو بین بازار و کارخانه شد.

سعید موتمنی با اشاره به اینکه کمبود عرضه خودرو از سوی خودروسازان موجب شده است تا شکاف قیمتی خودرو بین بازار و کارخانه بیشتر شود،گفت: متاسفانه در شرایط کنونی بیش از ۶ ماه است که خودروسازان به‌صورت قطره‌چکانی تولیدات خود را روانه بازار می‌کنند و وقوع این اتفاق در افزایش میزان شکاف قیمتی خودرو بین کارخانه و بازار نقش موثری داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تهران بابیان اینکه برای خودروهای زیر ۳۰ میلیون تومان که از سوی کارخانه عرضه می‌شود شکاف قیمتی با بازار بین ۱۳ تا ۱۵ میلیون است،افزود: شکاف قیمتی برای نرخ خودروهای کارخانه‌ای که بین ۳۰ تا ۴۵ میلیون هستند حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان است.

مؤتمنی اضافه کرد: برای خودروهایی که نرخ کارخانه‌ای آن‌ها بین ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان است شکاف قیمتی تا نرخ بازار حدود ۴۲ تا ۶۶ میلیون تومان است.

وی افزود: با تداوم روند افزایش شکاف قیمتی بین محصولات کارخانه‌ای و بازار در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد سبقت گرفتن شدید نرخ خودرو در بازار از محصولات کارخانه‌ای خواهیم بود.

مؤتمنی گفت: در شرایط کنونی خودروسازان باید اقدام به عرضه مستقیم و فراوان خودرو به بازار کنند تا شاهد کاهش یافتن نرخ انواع خودرو در بازار باشیم.

منبع: آنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.