کد مطلب: ۱۴۴۸۶۸

خودروهای برقی تهدیدی برای تولیدکنندگان نفت

خودروهای برقی تهدیدی برای تولیدکنندگان نفت

تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند، افزایش محبوبیت اتومبیل‌های برقی موجب می‌شود در سال‌های آینده تقاضا برای نفت کاهش یابد.

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت در جهان، افزایش تقاضا برای خودروهای برقی را تهدیدی برای کسب‌وکار خود می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس تحقیقات بلومبرگ که روز جمعه منتشر شد، تولیدکنندگان نفت از اکسون موبیل تا بی‌پی (بریتیش پترولیوم) پیش‌بینی خود از فروش خودروهای برقی را در سال اخیر پنج برابر افزایش داده‌اند.

تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند، تولید اتومبیل‌های برقی موجب می‌شود، تا سال 2040 تقاضا برای نفت 8 میلیون بشکه کاهش یابد. این میزان کمی بیش از مجموع تولید ایران و عراق است.

افزایش محبوبیت اتومبیل‌های برقی بازار نفت را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد. این موضوع همچنین سوالاتی را درباره 700 میلیارد دلاری که سالانه در صنایع سوخت فسیلی سرمایه‌گذاری می‌شود به وجود می‌آورد.

به گفته یک تحلیل‌گر بلومبرگ، افزایش تقاضا برای تولید اتومبیل‌های الکتریکی می‌تواند تاثیر عمده‌ای بر بازار خودروسازان، شرکت‌های نفتی و صنایع الکتریک داشته باشد.
اگرچه اختلاف نظرهای قابل توجهی در مورد چگونگی و سرعت انطباق و پذیرش این صنایع با وضعیت پیش رو وجود دارد.

تنها بخش کوچکی از اتومبیل‌هایی که امروز به فروش می‌رسند الکتریکی هستند. اما تحلیل‌گران معتقدند، بازار این اتومبیل‌های به طور فزاینده‌ای در حال رشد است.

با این حال، بیشتر تولیدکنندگان بزرگ خودرو در جهان، بیش از ده‌ها مدل از اتومبیل‌های برقی عرضه کرده‌اند.

اوپک روز چهارشنبه در گزارش بازار نفت خود نوشت: فروش خودروهای الکتریکی می‌تواند تقاضا برای فروش نفت در برخی کشورهای آسیایی را تا سال 2018 کاهش دهد.

رشد بلندمدت بازار خودروهای الکتریکی به عوامل بسیاری از جمله تصمیم‌گیری‌ و سیاست‌ دولت‌ها برای مقابله با آلودگی هوا و همین‌طور قیمت باتری‌های لیتیوم بستگی دارد.

بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اتومبیل در جهان در نظر دارند، تا سال 2025 چیزی حدود 6 میلیون خودروی برقی به فروش برسانند و این رقم تا سال 2030 به 8 میلیون خواهد رسید.

برخی دیگر از شرکت‌ها از جمله ولوو نیز اعلام کرده‌اند، از سال 2019 فقط خودروی برقی تولید می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.