کد مطلب: ۶۸۶۴۶۵

حذف شروط برای خودروهای خارج از فرآیند قرعه‌کشی

حذف شروط برای خودروهای خارج از فرآیند قرعه‌کشی

سخنگوی وزارت صمت از برداشته شدن محدودیت‌هایی که در طرح‌های فروش برای خودروهای خارج از قرعه‌کشی اعمال می‌شده، خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سخنگوی وزارت صنعت، معدن وتجارت ضمن اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو که بیانگر مسیر درست تحقق هدف طرح فروش یکپارچه نیز است، از برداشته شدن محدودیت‌هایی که در طرح‌های فروش خودروسازان تاکنون اعمال می‌شده است، برای فروش خودروهای خارج از قرعه‌کشی خبر داد.

به نقل از ایسنا ، امید قالیباف در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر کرده است، ضمن اشاره به ریزش قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو، اظهار کرد: قیمت خودروها این روزها در بازار آزاد کاهشی است.

پس از اجرای هر دو مرحله از فروش یکپارچه خودروها، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد بودیم؛ این موضوع نشان می‌دهد که فروش خودروها و قرعه‌کشی بصورت یکپارچه در راستای تحقق هدف خود به‌درستی عمل کرده و التهاب قیمت‌ها در بازار را تقلیل داده است.

سخنگوی وزارت صمت، خبر داد: پس از سه سال، مقرر شده است برای طرح‌ فروش خودروهایی که از شمول قرعه‌کشی خارج شده (و خودروهایی که به‌تدریج خارج می‌شوند)، محدودیت‌هایی که پیش از این اعمال می‌شدند، کنار گذاشته شود.

این بدین معناست که بطور مثال فردی که قصد خرید کوییک R (که اخیرا از چرخه قرعه‌کشی خارج شده است)، به‌جای بازار آزاد از خود شرکت‌ خودروساز خرید خود را بدون آنکه محدودیت پلاک انتظامی فعال، عدم خرید ۴۸ ماهه از دو خودروساز بزرگ و… مانع شود، انجام دهد.

وی با بیان اینکه این اقدام به زودی اجرا خواهد شد، گفت: مزیت این تصمیم جدید این است که به‌جای آنکه حجم عمده تقاضا به سمت بازار باشد و منجر به افزایش قیمت شود، به سمت خرید از شرکت خودروساز حرکت می‌کند و نیازش تامین می‌شود؛ این موضوع باعث خواهد شد قیمت‌ها در بازار آزاد بیش‌تر کاهش پیدا کنند.

یادآوری می‌شود که پیش از این، قالیباف وعده کرده بود که در ماه آینده خبرهای خوبی از صنعت خودرو به اطلاع مردم خواهد رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یعنی چی دوتا بچه باید داشته باشه شاید خانم کسی مریض نمیتونه بچه بیاره همه ایرانی هستیم باید فرقی بین بچه دار و بقیه نباشه .

  • ناشناس

    یعنی چی دوتا بچه باید داشته باشیم الان خیلی ها هستن نمیتونن بچه دار بشن امسال خانم من یعنی ما تو جامعه ایرانی هیچ ارزشی نداریم

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر من هم دوقلو دارم
    سال قبل به دنیا اومدن قبل از تاریخی که اعلام کردم چرا نباید به ما هم حمایت از خانواده تعلق بگیره
    باید به همه ۱۴۰۰ یا بدن..ممنون

  • ناشناس

    هم پول بدیم، هم منت بکشیم و التماس کنیم، کجا دنیا این چنینه

  • جعفر

    بهترین راه فقط پول ماشین کامل بگیرید تا یک خانواده ۴نفره همه باهم ثبتنام نکنن

  • ناشناس

    سلام ولله من ۴بار ثبت نام کردم ودو بچه دارم تاالان اسمم در قرعه کشی در نیومده جریان چی هست

  • ناشناس

    باسلام چطور قیمت ماشین ۲۰میلیونی رو کردین ۲۲۰میلیون الان تحریم نیستین مسخره کردین خودتون رو

  • ناشناس

    عالی

  • ناشناس

    سلام من همیشه توکل به خدا ثبت نام میکنم انشالله ایندفعه برنده شم

  • ناشناس

    سلام خواهشاً اگر کسی می تواند این موضوع که مهم است به مدیران ومسولین خودرو ساز اطلاع بدهد که خیلی بی انصافی است به یک نفر تو قرعه کشی ماشین بدهید و یک سال نشده دوباره در طرح حمایت از جمعیت ماشین بدهید افرادی هستن ده بار ثبت نام کردن هیچ اسمشان در نیامده به هر خانواده یک ماشین بدهید بعد در هر طرحی خواستید ماشین دو تا وبیشتر بدهید