خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۹۶۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چراغ سبز مجلس به اظهارات متفاوت وزیر صمت / واردات خودرو دست خود دولت است

چراغ سبز مجلس به اظهارات متفاوت وزیر صمت / واردات خودرو دست خود دولت است

با عذرخواهی چند روز قبل وزیر صمت از مردم بابت کیفیت پایین خودروها، گمانه‌زنی‌هایی درباره تصمیمات جدید در حوزه واردات خودرو مطرح شده است. در همین حال، مجلسی‌ها نیز نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان نداده‌اند و می‌گویند که دست دولت در واردات خودرو باز است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر صمت پنجشنبه گذشته از مردم بابت کیفیت پایین و قیمت بالای خودرو عذرخواهی کرد.

علیرضا رزم حسینی اظهار کرد که در حوزه صنعت خودرو دچار عقب افتادگی هستیم و آن طور که باید در ساخت داخل پیش نرفته‌ایم، این رویه نتیجه تحریم‌هاست که نشان داد صنعت خودرو چقدر وابستگی به ارز دارد. او گفت: بابت خودروهای بی‌کیفیت از مردم عذرخواهی می‌کنم و شرمنده‌ایم که نتوانستیم برای مردم خودرو باکیفیت تولید کنیم.

پس از این اظهارات گمانه‌هایی در خصوص واردات احتمالی خودرو زده شد، مجلسی‌ها نیز نسبت به این موضوع واکنش منفی نشان نداده‌اند و می‌گویند که دست دولت در واردات باز است، مجلس نیز آن را منع نکرده است.

مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با تجارت‌نیوز اعلام کرد که دولت برای واردات خودرو نیازی به طرحی از سوی مجلس ندارد. مجلس واردات خودرو را ممنوع نکرده و دولت هر زمانی که بخواهد می‌توانند واردات آن را آزاد کند.

وی گفت: ما برای وارد کردن خودرو طرحی نداریم، اما در طرح کمیسیون که طی هفته‌های آینده به صحن می‌رود موضوع واردات تکنولوژی برای بهبود کیفیت مطرح است.

یوسف داودی، دیگر عضو این کمیسیون نیز می‌گوید: بحث واردات خودرو در مجلس مطرح است و نظرات مثبت و منفی برای آن وجود دارد. برخی از نمایندگان نیز پیشنهاد واردات داده‌اند. مجلس نیز طرحی برای حوزه خودرو دارد که احتمالا در هفته آینده بررسی نهایی آن انجام می‌گیرد.

بهزاد رحیمی، دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن نیز از اعمال نظارت بیشتر و ارتقا کیفیت در طرح کمیسیون خبر داد و گفت: خودروسازها باید براساس انتظارات و استانداردهای مردم خودرو تحویل دهند نه این که چون تقاضا زیاد است هر خودروی بی‌کیفیتی را به مردم بفروشند.

به گفته او، همچنین اعتراضات زیادی نسبت به افزایش قیمت سایپا و نحوه قرعه‌کشی وجود دارد که باید بررسی شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا کنه واردات خودرو را آزاد کنن تا این دو تا خودرو ساز به زمین گرم بخورن

    • احمد

      انشاا
      لله

  • ماهان

    اگه خودرو وارد شه با توجه به کاهش قیمت ارز و البته اینکه قیمت بعضی خودروهای ایرانی تقریبا هم رده هستند ایجاد رقابت می شه

  • ناشناس

    باید واردات خورو ازاد بشه تا شرکت های داخلی اشغال تحویل مردم ساده لوح ندن این دو تا خودروساز و بقیه خرده پا فقط باید برن سمت خدمات پس از فروش خودروهای خارجی خودروهای بی کیفیت و از رده خارج چند دهه قبل شرکت های غربی و کره و چین در شان مردم این سرزمین نیست بس کنید به بهانه تولید داخل پدر مردم در اوردید هیچ جای دنیا سیاست های ظالمانه ای که تو این کشور بهمردم تحمیل میشه رو نداره .لعنت بر هرچی مزدور وطن فروش بابا واردات ازاد کنید تا خودرو با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسه و مردم برای حلب پاره های داخلی قرعه کشی شرکت نکنند تف بر مدیران ادوار دو شرکت خودروساز و معاونینشان که فقط پاداش و پورسانت دلالی میگیرن

  • زانیار

    چرا قیمت خودرو در کارخانه با بالا رفتن قیمت دلار بالا میرود ولی با پایین آمدن قیمت دلار پایین نمی آید؟

  • ناشناس

    شما میگیم ایرانی لایق بهترین ها ست

  • ناشناس

    پول نداریم دارو بخریم
    آنوقت خودرو لوکس برای مرفهین وارد کردن منطقیه
    دلار و ارز را بدهیم خودرو خارجی
    مردم روغن و برنج می خواهند
    لوکس و لوکس تر می خواهید در کنار کیفیت انکار نمی توان کرد
    تقاصای بالای خودرو در کشور به تنها یک دلیل است
    اقتصاد انرژی
    چرا خود را وامدار لوکس نشین می دانیم

    • ناشناس

      من مطمئنم تو خودت لوکس ترینشو داری

  • میثم

    با سلام خیلی راحت و با سرچ کوتاه میشه فهمید که با دلار امروز با قیمت یک پژو پارس ساده میشه یک بی ام دبیلیو ایکس ۴ سال ۲۰۱۴ و یا کیا ویا نیسان سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ خرید ماشیهایی که خودروسازهای داخلی تا ۱۰۰ سال آینده هم نمیتوانند چیزی در شبیه آنها تولید کنند واردات رو آزاد کنید تا ملت بجایپژو بتواند یک بنز ۲۰۱۵ سوار شود یاحق

  • پویا

    اگه واردات خودرو ازاد شه خیلی خوبه تنوع خودرو قیمت ثابت میمونه حداقل خوبه تعداد خودروهای کره ای باکیفیت زیاد میشه واردات کمک زیادی به خریدار میکنه الان نمیشه خودرو خرید لااقل بتونیم چینی بخریم به نظرم واردات متوقف شد اشتباه بود پولش تو دست دلاله الان تقاضا ۱۰ برابر شد هیچ کار مفیدی نبود چ خوب بود واردات بود لحظه شماری میکردیم تا سال جدید خودرو جدید بیاد ما جوونا حسرت خودرو خوب باکیفیت راحت داریم بازم افرین به وزیر به فکره واردات خودرو به خودروساز کمک میکنه تقاضا کلی میاد پایین الان باید واسه چری اریزو۶ ۸۷۰ تومن بدی اخه این خوبه در کلام اخر بگم که اگه واردات خودرو ازاد شه راحت میتونیم خودرو ی چینی یا کره ای خوب بخریم

  • حبیب

    این دوستانی که میگویندواردات خودروآزادباشدتارقابت ایجادشودآیاتاحالااندیشیدندکه ‌واردات خودروصرفابرای مرفهین بی درداست دولت ‌باوضع سودبازرگانی وعوارض گمرکی و…هم برای خودایجاددرآمدمیکندوهم قیمت اتوموبیل وارداتی راچنان بالامیبردکه بادرآمداندک اکثریت مردم بایستی همان اتوموبیلی راسوارشوندکه ازرده خارج است وواردات اتوموبیل هم برای اکثریت مردم تفاوت چشمگیری ندارد.فقطازطریق ایجادمحیطآرام برای سرمایه گذاران وورودتکنولوژی ومدیریت درعرصه صنعتی واقتصادی ووو میتواند بارقه امیدرادردلهاروشن سازد.درغیراین صورت درخانه شیشه ای نشستن وبه همسایگان سنگ زدن مشکلی ازمشکلات کلان صنعتی واقتصادی راحل نخواهدکرد.بیندیشیم تادردام مافیای اقتصادی نیفتیم .

  • ناشناس

    ترو خدا آزاد کنید مردم گناه دارن