کد مطلب: ۴۱۸۱۰۴

آیا خودروهای جدید چینی بخریم؟

آیا خودروهای جدید چینی بخریم؟

کارشناس حوزه خودرو گفت: بازار تصمیم خود را درباره محصولات جدید چینی می‌گیرد اما به طور کلی این خودروها با مشکلات عدیده خدمات پس از فروش مواجه هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مدتی است که دوباره صحبت درباره ورود برندهای جدید چینی به بازار ایران می‌شود. هرچند که این خودروها توانسته‌اند تا حدودی بازار را تصاحب کنند و نظر عموم نیز نسبت به آن‌ها تا حدودی تغییر کرده است. اما همچنان ابهاماتی در خرید خودروهای چینی به خصوص برندهای جدید و نوظهور وجود دارد. در این رابطه گفت‌و‌گویی با فربد زاوه، کارشناس حوزه خودرو صورت گرفته است که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

زاوه درباره ورود برندهای جدید چینی به ایران اظهار کرد: ابتدا باید گفت که تا چند وقت دیگر یک الی ۲ شرکت دیگر به برندهای چینی بازار ایران اضافه می‌شوند اما حجم کار آنها به حدی نیست که بتواند در بازار تاثیر به سزایی بگذارد. نکته دوم این است که شرکت‌های حاضر در ایران به صورت SKD کار می‌کنند یعنی خودروی مورد نظر عمق ساخت داخل بالایی ندارد. در نیتجه این شرکت‌ها به نحوی در حال دور زدن قانون منع واردات خودرو هستند.

وی ادامه داد: به طور کلی نمی‌توان روی برندهای جدید چینی حساب باز کرد. در مورد خرید این خودروها، بازار تصمیم خود را می‌گیرد اما بیشتر چینی‌ها دچار مشکلات عدیده در زمینه خدمات پس از فروش هستند. تیراژ تولید این خودروها بسیار پایین است و حتی واردات نیز برای آنها صرف نمی‌کند چه برسد که بخواهیم در مورد تولید آنها صحبت کنیم.

زاوه در پایان گفت: درحال‌حاضر همکاری ما با کشورهای خارجی تنها به چین محدود شده که این مورد هم خیلی گسترده نیست. این که فکر کنیم کشوری مانند روسیه جلوی امریکا می‌ایستد تا ۵۰ هزار دستگاه خودرو به ایران بدهد تا حدودی خوش خیالی است؛ نه از این باب که روسیه از امریکا می‌ترسد بلکه به این دلیل که می‌تواند نفع بزرگتری را از امریکا ببرد. به همین دلیل شرکت‌ها از ایران حمایت نمی‌کنند ضمن این که آنها به شدت وابسته به سیستم دلاری هستند. اگر سیستم دلاری را از شرکت‌ها بگیریم فلج خواهند شد. به طور کلی نباید به قضایایی مانند همکاری با سایر کشورها در زمینه خودرو خوشبین بود.

منبع: گسترش‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شاهرخ

    وقتی بازار پر از محصولات آلمانی ، آمریکایی ، ژاپنی و۰۰۰هست کی چینی میخره!

  • ناشناس

    سوال خوبی بود.به نظر من سریعتر برین بخرین وگرنه همینم گیرتون نمیاد بخرین. البته با این قیمت .سال دیگه بایس ماشین تولید افغانستان رو با سه برابر قمیت ماشین چینی بخرین.لطفا هر چه سریعتر صف خرید رو شکل بدین

  • ناشناس

    بی ماشین بودن بهترازاین آشغالهاییه که ایران خودرو سایپا بدتر وبدبختانه تر چینه که این مردم براش دست وپا میشکنند

  • ناشناس

    به نظر شما برای خرید عجله کنم یا نه

  • ناشناس

    بهتره جوشکارهای درب وپنجره سازه تغییر شغل بدن و به جاش خورو تولید کنن قطعا بهتر از این روش فروش ایران خودرو و سایپا هست