کد مطلب: ۶۳۹۵۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تولید خودرو در ماه‌های آینده افزایش می‌یابد؟

تولید خودرو در ماه‌های آینده افزایش می‌یابد؟

وزیر صمت و رئیس جمهور در سال گذشته بر افزایش تولید خودروسازان در سال ۱۴۰۱ تاکید بسیاری کردند. آیا با وجود زیان‌دهی و کیفیت محصولات خودروسازان افزایش تولید منطقی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمهور در بازدید سرزده‌ای از ایران‌خودرو هشت دستور داد که یکی از آنها افزایش تولید خودروسازان بود.

وزیر صمت نیز در گفتگویی گفت: امسال تولید زیر یک میلیون دستگاه خواهد بود که سال آینده باید یک میلیون و ۵۰۰ دستگاه باشد و شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو به تفکیک ماه به ماه و حتی هفتگی باید برنامه داشته باشندکه برنامه ریزی‌ها و پیش بینی‌ها انجام شده است.

او افزود: در تولید موتور و بدنه و رنگ مشکلی نداریم و برای تولید بیش از یک میلیون و ۵۰۰ محدودیت سخت افزاری نداریم، اما باید نظمی در زنجیره و تولید ایجاد و مدیریت کنیم.( تسنیم )

او همچنین پیش از این اعلام کرده بود که قیمت خودرو باید ۱۵ درصد کاهش یابد.

وعده افزایش تولید خودرو محقق می‌شود؟

به سخنان وزیر صمت و رئیس جمهور انتقاداتی وارد شد. با توجه به زیان‌های انباشته این دو خودروساز و ضعف در کیفیت محصولات آنها آیا وعده‌های مقامات ظرفیت اجرایی شدن را دارد؟

بابک صدرایی، کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: اجرایی شدن این فرمان به عواملی بستگی دارد. یکی از عوامل اصلی رفع تحریم‌ها است. با رفع تحریم‌ها قطعات خودروها راحت‌تر وارد کشور می‌شوند. در ننیجه تنوع محصولات بیشتر می‌شود.

او افزود: اگر افزایش تنوع محصولات در ایران‌خودرو و سایپا همراه با افزایش کیفیت باشد، قطعا تاثیرگذار است. اما اگر با کیفیت فعلی تولید افزایش یابد، به نظر نمی‌رسد که در بازار کششی داشته باشد.

این کارشناس خودرو در ادامه توضیح داد: وزیر صمت دستور کاهش ۱۵ درصدی قیمت را داد. اما باید توجه کرد که صرفا افزایش تولید کاهش قیمت را به همراه ندارد. بلکه بحث اصلی قیمت دلار، هزینه‌هایی که تحریم‌ها به خودروساز تحمیل می‌کند و حمل و نقل است.

صدرایی گفت: عوامل جهانی نیز در رابطه با تولید خودرو وجود دارد. با توجه به افزایش قیمت نفت و هزینه‌های حمل و نقل، هزینه تولید خودرو در جهان نیز افزایش یافته است.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    میگن خودرو اینقدر ارزون میشه با پول نون خشکی
    میشه به خودر صفر گرفت

  • ناشناس

    هرچی بیشتر تولید میکنید قیمت میره بالاتر
    کیفیت زیر صفر ، استحکام زیر صفر ، گارانتی زیر صفر ، کیسه هوا فقط در خواب ، قیمت نجومی.