کد مطلب: ۴۸۲۵۱۸

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز:

واردات خودرو دوج (dodge) آمریکایی در مناطق آزاد

واردات خودرو دوج (dodge) آمریکایی در مناطق آزاد

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو می‌گوید: خودرو دوج آمریکایی از قبل ثبت سفارش شده است. ممکن است که دوج‎‌ آمریکایی به تعداد محدود در مناطق آزاد ترخیص شده باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هرچند به دلیل ممنوعیت واردات، خودرو دوج (dodge) مدل دوج کرنت صفر کیلومتر با پلاک ملی در بازار پیدا نمی‌شود اما برای خرید و فروش خودروهای کارکرده این مدل خودرو، قیمت‌های بالای دو میلیارد تومان مشاهده می‌شود.

در برخی از آگهی‌های فروش خودروهای کارکرده دوج کرنت، فروشندگان مثلا برای دوج کرنت مدل 2014 پلاک ملی 85 هزار کیلومتر رفته 2.8 میلیارد تومان قیمت اعلام می‌کنند. با این حال بیشتر مدل‌های وارداتی این خودرو در مناطق آزاد اجازه تردد دارند.

دبیر انجمن واردکنندگان درباره آزادسازی واردات دوج آمریکایی در مناطق آزاد به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل ممنوعیت واردات خودرو دوج آمریکایی دیگر ثبت سفارش نمی‌شود. در گذشته دو هزار خودرو در گمرکات مناطق آزاد دپو شده بود که به دلیل ممنوعیت ثبت سفارش دوج آمریکایی اجازه ترخیص این خودروها در مناطق آزاد داده نشده بود.

مهدی دادفر افزود: دوج آمریکایی وارد شده از قبل ثبت سفارش شده است. ممکن است دوج‎‌ آمریکایی به تعداد محدود در مناطق آزاد ترخیص شده و تردد داشته باشد.

در عین حال یک کارشناس بازار خودرو هم درباره وضعیت ثبت سفارش دوج آمریکایی به تجارت‌نیوز گفت: پیش از ممنوعیت سراسری واردات خودرو افراد در مناطق آزاد هر تعداد خودرو آمریکایی از جمله دوج، کامارو، شورلت و … وارد کشور می‌کردند اما هیچ یک از این خودروها پلاک ملی ندارند.

فربد زاوه یادآور شد: با ممنوعیت واردات خودرو این نوع خودروهای آمریکایی دیگر در مناطق آزاد هم همچون کیش، ارس و اروند وارد نمی‌شود. یعنی حدود چهار سال است که خودرو آمریکایی جدید دیگری در مناطق آزاد وارد نمی‌شود.

آخرین اخبار درباره خودرو را در صفحه خودرو تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ?

    عجب ماشین توپی هستش ای خدا کاش مال من بود

    • من

      بهترشو میگیری