کد مطلب: ۵۹۶۱۰۲

دارایی‌های بانکی از ۹ هزار میلیارد تومان عبور کرد

دارایی‌های بانکی از ۹ هزار میلیارد تومان عبور کرد

دارایی سیستم بانکی در شهریور امسال، به ۹ هزار و ۱۷۴ هزار میلیارد تومان رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴۶.۳ درصد رشد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از بانک مرکزی با انتشار گزیده آمارهای اقتصادی تا پایان شهریورماه، خلاصه وضعیت میزان دارایی و بدهی سیستم بانکی در این دوره را نیز منتشر کرد.

براساس جدول آماری منتشر شده میزان دارایی و بدهی سیستم بانکی در شهریورماه به ۹ هزار و ۱۷۴ هزار میلیارد تومان رسید. میزان دارایی خارجی بانک‌ها نیز در این دوره ۲هزار و ۴۶ هزار میلیارد تومان و میزان بدهی بخش دولتی ۶۵۵ هزار میلیارد تومان بود.

بدهی بخش غیردولتی به سیستم بانکی در شهریورماه نیز برابر با ۲هزار و ۹۰۳ هزار میلیارد تومان گزارش شده است. دارایی‌های سیستم بانکی در شهریورماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶.۳ درصد و در مقایسه با اسفندماه ۹۹ نیز ۲۰.۹ درصد رشد داشت.

بدهی سیستم بانکی شامل نقدینگی، وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی، حساب سرمایه و بخش‌های دیگر است. بدهی سیستم بانکی در بخش نقدینگی برابر با ۴ هزار و ۶۷ هزار میلیارد تومان است که ۸۱۶ میلیارد تومان آن پول و ۳هزار و ۲۵۱ میلیارد تومان شبه پول است.

وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی بخش دیگری از بدهی سیستم بانک به حساب می‌آید که براساس جداول آماری بانک مرکزی میزان در شهریورماه برابر ۲۳۹ هزار میلیارد تومان است. میزان وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی نزد سیستم بانکی در شهریور امسال در مقایسه با شهریور سال گذشته ۵۲ درصد رشد داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.