کد مطلب: ۴۰۷۰۶۵

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

داروهای خارجی نسیه‌ای وارد ایران می‌شوند

داروهای خارجی نسیه‌ای وارد ایران می‌شوند

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران از واردات داروهای خارجی به شکل نسیه خبر داد و گفت: شرکت‌های اروپایی برای صادرات داروهای خارجی به ایران آن هم به شکل نسیه قول مساعد دادند؛ این در حالی است که بانک مرکزی برای واردات داروهای خارجی باید نرخ ارز را به قیمت مشخص و پایدار تضمین کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در پاسخ به این پرسش که چرا کره جنوبی صادرات دارو به ایران را متوقف کرده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: هیچ کشوری صادرات دارو به ایران را متوقف نکرده؛ بلکه عمده‌ترین چالش ما در حوزه صادرات و واردات نحوه انتقال پول است. کره جنوبی هم جز این دسته از کشورهاست. به دلیل محدودیت‌های بانکی تجار ایرانی نمی‌توانند ارز به میزان کافی را به کره جنوبی انتقال دهند همین مساله باعث شده تا واردات دارو به کشور با برخی محدودیت‌ها رو به رو باشد.

ناصر ریاحی افزود: بانک کره جنوبی پول ایرانی را قبول نمی‌کندو از طرفی هم فروشنده مواد اولیه و داروی ساخته شده، این محصول را به ایران صادر نمی‌کند؛ البته داروسازان این چالش‌ها را با اروپایی‌ها هم دارند.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در سال‌های آتی با کمبود داروهای خارجی رو به رو می‌شویم؟ اظهار کرد: امیدواریم که هیچ‌گاه با کمبود دارو مواجه نشویم. اخیرا بخش‌خصوصی به همراه وزارت بهداشت و درمان تمهیداتی را در راستای مدیریت واردات دارو انجام داده که به نظر می‌رسد با اجرای این برنامه دیگر نباید نگرانی در زمینه واردات داروهای ساخته شده و مواد اولیه داشته باشیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با اشاره به پیشنهاد داروسازان به بانک مرکزی گفت: به بانک مرکزی پیشنهاد دادیم تا اجازه دهد داروهای ساخته شده را از کشورهای اروپایی و آسیایی به طور نسیه وارد کشور کنیم؛ شرکت‌های اروپایی برای صادرات داروهای خارجی به ایران آن هم به شکل نسیه قول مساعد دادند؛ این در حالی است که بانک مرکزی برای واردات داروهای خارجی باید نرخ ارز را به قیمت مشخص و پایدار برای بخش‌خصوصی تضمین کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.