کد مطلب: ۱۹۶۰۸۸

دامنه گسترش آلودگی نفتی سانچی چقدر خواهد بود

دامنه گسترش آلودگی نفتی سانچی چقدر خواهد بود

آلودگی که با غرق شدن نفتکش سانچی در دریای چین شرقی ایجاد شده، به صدها مایل گسترش پیدا کرده و به فاجعه‌آمیزترین آلودگی نفتی دهه‌های اخیر تبدیل شده است.

این نفتکش که با پرچم پاناما تردد می‌کرد، حامل حدود یک میلیون بشکه میعانات از ایران به مقصد کره جنوبی بعلاوه سوخت خود کشتی بود. طبق اعلام فدراسیون بین‌المللی آلودگی مالکان نفتکش، برخورد این نفتکش با یک کشتی باری چینی به بدترین آلودگی نفتی مربوط به یک نفتکش در ۳۵ سال گذشته منجر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مقامات مسئول برای برآورد گستردگی آلودگی مشکل دارند زیرا روز به روز تحت تاثیر جریان‌های قوی اقیانوس تغییر می‌کند.

اما طبق اعلام مرکز ملی اقیانوس شناسی انگلیس، نگرانی‌ها نسبت به تاثیر این آلودگی بر مناطق ماهیگیری و اکوسیستم حساس دریایی نزدیک ژاپن و کره جنوبی که در مسیر این آلودگی هستند، افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارشی که این مرکز ۱۶ ژانویه منتشر کرد، یک مدل اقیانوس شبیه سازی شده فوری نشان می‌دهد که آب‌هایی که به سوخت نفتکش سانچی آلوده شده‌اند، ممکن است تا یک ماه آینده به ژاپن برسند.

این شبیه‌سازی بازبینی شده نشان می‌دهد که آلودگی ناشی از نفت سانچی ممکن است به وسعت بیشتری رسیده و همچنین سریعتر از تصور قبلی گسترش پیدا کند و مناطق بزرگتری از ساحل را آلوده سازد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.