کد مطلب: ۶۵۵۴۰۵

ددانا در راه فرابورس

ددانا در راه فرابورس

معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از واگذاری ۵ درصد شرکت داروسازی دانا با نماد معاملاتی «ددانا» خبر داد.

به گزارش نبض بازار ، معاونت نظارت بر بازار شرکت فرابورس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از واگذاری ۵ درصد شرکت داروسازی دانا با نماد معاملاتی «ددانا» به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری شفادارو و اولین شرکت عرضه شده توسط مجموعه بانک ملی در دولت سیزدهم در روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه خبر داد.

شرکت کارگزاری بانک ملی، به عنوان مشاور عرضه و پذیرش این شرکت، فرآیند پذیرش این شرکت را از سال ۱۳۹۶ آغاز نمود که در نهایت پس از طی فرآیند طولانی پذیرش شرکت نزد فرابورس، در روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آماده عرضه به عموم گردیده است.

بر اساس اطلاعیه فرابورس دامنه قمیتی ددانا ۲۳٫۰۰۸ ریال تا ۲۸٫۱۲۱ ریال است و برای هر کد ۲۰۰ سهمیه حقیقی و حقوقی در نظر گرفته شده است. حداکثر نقدینگی مورد نیاز برای خرید عرضه اولیه ددانا ۵٫۶۲۴٫۲۰۰ ریال می‌باشد. کارشناسان عقیده دارند که با توجه تورم و ارزش‌گذاری شرکت‌ها، به عنوان یک سرمایه گذاری سود آور در میان مدت به حساب می آید.

معرفی شرکت داروسازی دانا

شرکت داروسازی دانا (سهامی عام) در تاریخ ۲۳/۰۲/۱۳۶۹ تاسیس و در تــاریخ ۱۳/۰۴/۱۳۷۷ شروع به بهره برداری نموده است. این شرکت در تـــاریخ ۱۱/۰۲/۱۳۹۷ در فهرست شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار تهران قرار گرفته و پس از طی مراحل پذیرش در فرابورس ایران به عنوان دویست و سی و نهمین شرکت در بازار اول فرابورس درج گردیده است .

این شرکت بزرگترین تولیدکننده مواد اولیه آنتی بیوتیک و تنها تولیدکننده مواد اولیه آنتی بیوتیک استریل در ایران و خاورمیانه بوده و تامین کننده مواد اولیه شرکتهای داروسازی تولید کننده محصوالت آنتی بیوتیکی در کشور می باشد که در سال مالی گذشته، فروش ۲ هزار میلیارد تومانی و سود خالص ۸۴۵ میلیارد تومانی را محقق کرده است.

ترکیب سهامداران ددانا

شرکت‌های سرمایه گذاری دارویی تامین با ۴۳.۶ درصد، سرمایه گذاری شفادارو با ۲۹ درصد، داروسازی جابربن حیان با ۱۸.۵ درصد، داروسازی اسوه با ۴.۱ درصد و کیمیدارو با ۳ درصد در ترکیب سهامداری حضور دارند.

جایگاه ددانا در صنعت دارویی کشور

ددانا با فروش حدود دو هزار میلیارد تومان در حدود سه درصد بازار دارویی شرکت را در اختیار دارد. جایگاه شرکت از لحاظ فروش نیز جزء ۳ شرکت برتر داروئی کشور در طی چند سال اخیر بوده و از حیث سود آوری رتبه اول را دارا می باشد .

افزایش فروش و سود باثبات ددانا

بر خلاف اغلب شرکت‌های دارویی افزایش فروش و سود ددانا باثبات و رو به رشد بوده به طوری که در ۵ سال اخیر فروش شرکت ۵ برابر و سود آن ۱۳.۵ برابر شده است. همچنین نسبت بهای تمام شده به فروش که به طور متوسط در صنعت حدود ۶۰ درصد است، در شرکت داروسازی دانا به ۳۸ درصد رسیده است و حاکی از مدیریت مطلوب و اثربخش است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.