کد مطلب: ۲۱۱

درآمد خالص دو تا سه میلیونی نیازی به دریافت یارانه ندارد

درآمد خالص دو تا سه میلیونی نیازی به دریافت یارانه ندارد

تجارت نیوز: یک اقتصاد‌دان با بیان این که درآمد خالص حدود دو میلیون تومان به بالا می‌تواند از دریافت یارانه نقدی حذف شود حمایت اقشار نیازمند از طریق اختصاص کارت هوشمند را توصیه کرد.     بهنام ملکی با اشاره به تعیین سقف درآمدی برای دریافت یارانه به عنوان یکی از چالش‌های پیش دولت در

تجارت نیوز:

یک اقتصاد‌دان با بیان این که درآمد خالص حدود دو میلیون تومان به بالا می‌تواند از دریافت یارانه نقدی حذف شود حمایت اقشار نیازمند از طریق اختصاص کارت هوشمند را توصیه کرد.

بهنام ملکی با اشاره به تعیین سقف درآمدی برای دریافت یارانه به عنوان یکی از چالش‌های پیش دولت در اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار کرد: تعیین میزان درآمد برای مشخص‌کردن مشمولان دریافت یارانه نیازمند تحقیق و بررسی‌های گسترده علمی و برآورد دقیق آمار هزینه درآمدخانوارهای شهری و روستایی است.

وی افزود: با توجه به تفاوت سطح درآمد و هزینه هم‌چنین میزان توقعات مردم در نقاط مختلف کشور به‌طور یقین دولت باید با لحاظ کردن تمامی ابعاد برای تعلق و یا حذف یارانه نقدی تصمیم‌گیری کند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: افراد و خانوارهای با درآمد خالص بین دو تا سه میلیون تومان نیازی به دریافت یارانه نداشتند و دولت می‌تواند در مرحله‌ی اول درآمد‌های سه میلیون تومان به بالا را حذف کرده و در ادامه این رقم را به درآمد خالص دو میلیون تومان کاهش دهد.

وی با تاکید بر این‌که حمایت از اقشار کم‌درآمد می‌تواند در قالب کارت هوشمند انجام شود، بیان کرد: در این صورت دولت می‌تواند با شارژ‌کردن مبلغی در کارت هوشمند هزینه‌های ضروری زندگی مشمولین را با توجه به الگوی مصرف تامین کند.

ملکی خاطرنشان کرد: بیکاران، معلولان و تمامی افراد دچار نقص عضو، سربازان، دانشجویان و بازنشستگان و تمامی کسانی که از حداقل درآمد برخوردارند می‌توانند مشمول دریافت یارانه نقدی هم‌چنین یارانه درمانی قرار گیرند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.