کد مطلب: ۲۴۸۳۹۳

غول‌های گردشگری جهان؛ کدام کشورها درآمد بیشتری از توریسم دارند؟

غول‌های گردشگری جهان؛ کدام کشورها درآمد بیشتری از توریسم دارند؟

تردیدی نیست که گردشگری تاثیر مهمی بر اقتصاد کشورها دارد. آمار و ارقام نشان می‌دهد در سال 2016، اسپانیا با جذب 82 میلیون گردشگر، عنوان دومین کشور پربازدید جهان را به خود اختصاص داد.

الهام میرمحمدی: گردشگری نقش بسزایی در اشتغال‌زایی کشورها دارد اما فراتر از آن، در عرصه اقتصاد جهان نیز بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از فوربس، برخی کشورها نظیر اسپانیا بیش از بقیه شاهد تاثیرات مهم صنعت گردشگری بر اقتصاد خود هستند.

سال گذشته، آب‌وهوای مناسب، طبیعت جذاب و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب در این زمینه حدود 82 میلیون گردشگر را به این کشور جذب کرده است. در حال حاضر، پس از تایلند، اسپانیا رتبه دومین کشور پربازدید جهان را به خود اختصاص داده است.

مجموع بازدیدکنندگان از اسپانیا سال گذشته، 87 میلیارد یورو در این کشور هزینه کردند. این آمار و ارقام نشان می‌دهد که صنعت گردشگردی در اسپانیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) اخیرا گزارشی تحت عنوان «روندها و سیاست‌های گردشگری در سال 2018» منتشر کرده که نشان می‌دهد در سال 2016، درآمد صنعت گردشگری 11 درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را تشکیل می‌دهد.

در پرتغال همسایه اسپانیا هم 9.2 درصد از تولید ناخالص داخلی مربوط به بخش گردشگری می‌شود.

در کشورهایی نظیر آلمان و ژاپن که اقتصاد بیشتر به صنعت و بخش خدمات متکی است، تاثیر اقتصادی گردشگری تا این اندازه چشمگیر نیست.

در سال 2016، گردشگری به ترتیب 3.9 درصد و 1.9 درصد از تولید ناخالص داخلی آلمان و ژاپن را شامل شده و سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده آمریکا 2.7 درصد بوده است.

نمودار زیر سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی را در میان کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی نشان می‌دهد:

سهم گردشگری در اقتصاد کشورها

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.