کد مطلب: ۷۳۸۳۹۴

درآمد فیفا از جام جهانی؛ یک سوم کل فروش نفت ایران

درآمد فیفا از جام جهانی؛ یک سوم کل فروش نفت ایران

با درآمد 10.5 میلیاردی فیفا از جام جهانی 2022 قطر، این دوره از مسابقات به عنوان بهترین دوره در رقابت‌ها شناخته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جام جهانی 2022 به عنوان بهترین جام جهانی تاریخ شناخته شد چراکه اینفانتینو درآمد 10.5 میلیارد دلاری فیفا را تایید کرده و اعلام کرده است که این دوره از رقابت‌ها بهترین دوره جام‌جهانی بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال «فیفا» در نشست خبری امروز جمعه خود درآمد این نهاد از برگزاری جام جهانی قطر را اعلام کرد و گفت: فیفا 10.5 میلیارد دلار از این جام درآمد کسب کرده است که یک میلیارد دلار بیش از دوره قبل است.

اینفانتینو همچنین با اعلام اینکه جام جهانی قطر بهترین جام جهانی تاریخ بوده است، اضافه کرد: این دوره از رقابت‌ها بهترین دوره جام جهانی بوده است. او درباره شکل برگزاری دوره بعد جام جهانی نیز گفت: ابتدا قرار بود در هر گروه ۳ تیم باشد ولی هیجان دور گروهی در قطر نشان داد که شاید بتوان دوره بعد ۱۲ گروه چهار تیمی داشته باشیم.

تقسیم هزینه‌های هنگفت جام جهانی

جام جهانی یک رویداد درآمدزاست اما باید دید این درآمدها کجا می‌رود و چگونه تقسیم می‌شود.حق پخش تلویزیونی مسابقات، 100درصد فروش بلیت بازی‌ها و حق بازاریابی و تبلیغات شهری و محیط استادیوم‌ها همگی به فیفا می‌رسد.

کسب و کار و درآمد فیفا چگونه است؟

جام جهانی نه تنها یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی در جهان است بلکه منبع اصلی درآمد فیفا نیز به شمار می‌رود. در واقع؛ فیفا از این رویداد و سایر رویدادها، با فروش حق پخش تلویزیونی، حقوق بازاریابی، حقوق مجوز و همچنین درآمد حاصل از فروش بلیط، سود بسیار زیادی به دست می‌آورد. علاوه بر این؛ هزینه‌های فیفا بسیار کم است و بدون شک می‌توان گفت که این سازمان به تنهایی، سرمایه کافی برای توسعه ورزش فوتبال را در اختیار دارد.

فیفا، تنها نهادی است که مسئول سازماندهی جام جهانی مردان و زنان است؛ بنابراین، می‌توان گفت که تمام درآمدهای میلیارد دلاری که از این مسابقات حاصل می‌شود، به فیفا تعلق دارد. علاوه بر این؛ کشور میزبان جام جهانی نیز با برگزاری یک مناقصه تعیین می‌شود که این موضوع، رقابت سختی را برای کشورها رقم می‌زند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.