کد مطلب: ۴۷۴۳۰۳

درآمد واینرهای اینستاگرام از کجاست؟

درآمد واینرهای اینستاگرام از کجاست؟

این روزها، بسیاری از افراد از طریق حضور در فضای اینستاگرام و فعالیت در آن به درآمدهای کلانی رسیده‌اند که زندگی‌شان را از این رو به آن رو کرده است. یکی از گروه‌های موفق در حوزه درآمدزایی در این شبکه اجتماعی واینرها هستند.

اینستاگرام بخش مهمی از زندگی بسیاری از افراد شده است. فرقی نمی‌کند که در کدام نقطه دنیا هستید، این شبکه اجتماعی معروف دیگر محبوب همه اقشار و افراد در سنین مختلف شده است و از آن گریزی نیست. حتی اگر اهل اینستاگرام و به‌طور کلی فضای مجازی نباشید هم باز برای اینکه از روند اوضاع فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌های رایج در روز و روزگار فعلی سر دربیاورید، نیاز به سرزدن به اینستاگرام دارید. همین اقبال عمومی بوده که موجبات رشد بسترهای درآمدزایی در این فضا را هم دوچندان کرده است.

این روزها، بسیاری از افراد از طریق حضور در فضای اینستاگرام و فعالیت در آن به درآمدهای کلانی رسیده‌اند که زندگی‌شان را از این رو به آن رو کرده است. یکی از گروه‌های موفق در حوزه درآمدزایی در این شبکه اجتماعی واینرها هستند. واینرها یا کمدین‌هایی که در فضای اینستاگرام با تولید محتوای طنز مشغول به کار هستند و تبلیغ پیج اینستاگرام را انجام می‌دهند و درآمدهای خوبی از فعالیت‌هایشان به دست می‌آورند.

تبلیغات در اینستاگرام با نشانت

واینرها دقیقا چه کسانی هستند؟

واینرها شاخه‌ای از اینفلوئنسرها هستند که با تولید محتوای طنز توانسته‌اند، پایگاه نسبتا مناسب و پرتعدادی از مخاطبان را به سمت خود جذب کنند. این دسته از افراد با تولید ویدئوها و انواع دیگر محتوای کمدی نظر کاربران عادی را به خود جلب می‌کنند و همین زمینه را برای درآمدزایی‌شان فراهم می‌کند. این افراد در سراسر جهان دارای ویژگی‌های مشترکی نیستند. یعنی نمی‌توان تعریف دقیقی برای نوع محتوای تولیدی آنها داشت.

همین‌که بگوییم، واینرها در حوزه طنز فعال هستند، ظاهرا بهترین حالت شرح‌دادن روند کاری‌شان است. چرا تعریف واینرها و فعالیت‌هایشان ساده نیست؟ علت این است که دنیای شبکه‌های اجتماعی به واسطه آزادی‌هایی که در ارائه و عرضه محتوا در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بسیار دنیای وسیعی است. در این دنیای آزاد، هر کس و هر چیزی می‌تواند دیده شود. کاربران مختلف هم از روش‌های گوناگون و گاهی بنا به تصادف توانسته‌اند به خیل عظیم فالوور دست پیدا کنند و مشهور شوند. یکی ویدئوهایی از کنج اتاق خود می‌سازد و با گفتن چند لطیفه بر سر زبان‌ها می‌افتد، دیگری با پوشیدن لباسی عجیب و بازی‌کردن در سناریوهای کوتاه طنز طرف‌دار پیدا می‌کند و … . استاندارد خاصی وجود ندارد و دنیای واینربودن وسیع‌تر از آن است که بتوان برایش چارچوبی قائل شد. و البته ذکر این نکته هم بسیار مهم است که بسیاری از محتواهایی که از سوی واینرها تولید می‌شوند، ارزش کیفی قابل‌اعتنایی هم ندارند. با این وجود، با دنیای آزادی در اینستاگرام روبه‌رو هستیم که به همه اختیارعمل می‌دهد.

درآمدزایی واینرها به چه صورت است؟

پلت‌فرم اینستاگرام تریبونی آزاد است که هر کس می‌تواند به سهم خود از آن سود ببرد. حال اگر بحث درآمدزایی هم به میان باشد، دست‌ها برای تولید انواع محتوا باز است. واینرهایی که در بخش قبلی معرفی شدند هم در بسیاری از موارد در حال درآمدزایی‌های کلان از این بستر اجتماعی و عمومی هستند. آنها از طریق تولید محتوا و تبلیغات به کسب درآمد مشغولند. برخی به‌طور مستقل سعی بر تولید محتواهای خاص و ویژه برای هر برند دارند و برخی دیگر در کنار تولید محتوای طنزی که دارند و مخاطبان را به سمت خود می‌کشد، کار تبلیغات را به شکل عمومی انجام می‌دهند و سناریوها و برنامه‌ریزی‌هایی خاص برای معرفی برندهای گوناگون ندارند. در هر حال، از هر یک از این روش‌ها، درآمدها و دستمزدهای کلانی ساخته می‌شود. و این قبیل موضوعات دیدگاه تولید محتوا در اینستاگرام را بیش از پیش با اهمیت ویژه مطرح کرده است. این روزها برندها هم ترجیح می‌دهند که با حضور در فضای مجازی و استفاده از فرصت دیده‌شدن بهتر از سوی صفحات واینرها مسیر تبلیغات و بازاریابی را با یک میان‌بر به سمت موفقیت طی کنند. دنیای تبلیغات و بازاریابی در حال فاصله‌گرفتن با سرعتی زیاد از روش‌ها و روندهای قدیمی خود است. حتی برندهای پرآوازه هم برای عقب‌نماندن از قافله به دنیای واینرها سرک می‌کشند و بسیاری از کمپین‌های خود را در فضای مجازی در سطح اینستاگرام و با حضور همین واینرهای شهیر به سرانجام می‌رسانند.

اینفلوئنسر مارکتینگ با نشانت

در یک کلام، درآمدزایی واینرها اساسا از طریق تبلیغات است. این افراد به واسطه پایگاه قوی مخاطبانشان می‌توانند توجه و تمرکزی را که کسب‌وکارهای مختلف برای جلب مشتری نیاز دارند در اختیارشان قرار بدهند. البته این دیگر هوشیاری و دانش برندهای مختلف است که دریابند، همکاری و تعامل با واینرها می‌تواند بازی دوسر سودی باشد که هر دو طرف را کامیاب می‌کند یا فقط هزینه‌ای است که تا رساندن آنها به موفقیت فرسنگ‌ها فاصله به وجود می‌آورد.

در آخر

واینرها و تولید محتوای جذاب و کمدی‌شان در بستر اینستاگرام باعث ایجاد تغییر در روند بازاریابی و تبلیغات شده است. البته در این میان، نقش مخاطبان را هم نمی‌توان نادیده گرفت. اعتباری که واینرها برای تبلیغات به دست می‌آورند از همان پایگاه مخاطبانی به دست آمده که به آنها و محتوایشان چراغ سبز نشان می‌دهند. پیش‌بینی آینده فعالیت آنها و البته دنیای بازاریابی و تبلیغ کمی دشوار است. حتی ارزش‌گذاری این روند تازه هم به کارشناسی‌های جدی و حرفه‌ای نیازمند است. در هر حال، باید قبول کرد که واینرها در حال تاختن پیروزمندانه در شبکه‌های اجتماعی هستند و باید آنها را جدی گرفت.

اگر فکر می‌کنید واینرها می‌توانند گزینه مناسبی برای تبلیغات در اینستاگرام برای شما باشند، با نشانت پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ در تماس باشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • میلاد شیویاری

    سایت نشانت بهترینه
    ما قصد تبلیغات در اینستاگرام را داشتیم به چند تا سایت سر زدیم قیمت نشانت بهترین بود
    وبسایتی مثل حدود 400 هزار تومان گران تر به ما گفتند!!!