کد مطلب: ۲۵۳۸۰۳

درخواست اردوغان از مردم ترکیه برای تبدیل پس‌اندازهای ارزی‌شان به لیره

درخواست اردوغان از مردم ترکیه برای تبدیل پس‌اندازهای ارزی‌شان به لیره

در حالی‌که ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا در سال جاری میلادی حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است، اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه از شهروندان این کشور خواست تا پس‌اندازهای دلاری و یورویی خود را به لیره تبدیل کنند.

در حالی که ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا در سال جاری میلادی حدود 20 درصد کاهش یافته است، رجب طیب اردوغان، رئیس‎جمهوری ترکیه از شهروندان این کشور خواست تا پس‌اندازهای دلاری و یورویی خود را به لیره تبدیل کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اردوغان در یک گردهم آیی انتخاباتی در شهر ارزروم که در آستانه انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور برگزار شد اظهار داشت: برادرانم که زیر بالششان دلار و یورو گذاشته‌اند. بروید و پول‌هایتان را به لیره تبدیل کنید. ما با هم این بازی را خنثی خواهیم کرد.

پیشتر سخنگوی دولت ترکیه نیز در واکنش به نوسانات ارز در این کشور گفته بود، بازی ای با لیره در حال انجام است، اما این بازی نتیجه انتخابات ماه آینده را تغییر نخواهد داد.

بکیر بوزداگ، معاون نخست وزیر ترکیه گفته بود: مردم این بازی و بازیگرش را دیده اند. مردم این خیمه شب بازی و عروسک گردانش را دیده اند. آنها به گردانندگان این بازی فرصت (سوء استفاده) نخواهند داد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.