کد مطلب: ۳۲۰۱۱۸

درخواست رئیس‎جمهور چین برای مقابله با دخالت دولت‌ها در امور اقتصادی

درخواست رئیس‎جمهور چین برای مقابله با دخالت دولت‌ها در امور اقتصادی

رئیس‌جمهور چین امروز (دوشنبه) از جامعه بین‌الملل خواست تا در برابر حمایت دولتی از بخش‌های اقتصادی و اقدامات یک جانبه در عرصه تجارت جهانی مقاومت کنند.

شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین گفت: بسیار مهم است که تمامی کشورها درها را باز گذاشته و فضا را برای همکاری‌های مشترک سودمند توسعه بخشند چراکه باز بودن، پیشرفت به بار می‌آورد در حالی که انزوا منجر به عدم توسعه می‌شود. کشورها باید در برابر سیاست‌های حمایت از صنایع داخلی و اقدامات یک جانبه مقاومت کنند و برای افزایش سطح آزادی و باز بودن درهای کشور در سطوح دوجانبه و چند جانبه مبادرت ورزند.

به گزارش تجارت‌نیوز،شی جینپینگ افزود: وابستگی متقابل در حوزه سعادت و رفاه اقتصادی و اجتماعی در حال حاضر در بحبوحه تغییر سریع شرایط بین‌المللی رو به افزایش است.

به گفته شی، همکاری برای مقابله با تهدیدها و چالش‌های کنونی امری لازم و ضروری است.

وی افزود: همزمان با اینکه اقتصاد جهانی شاهد تغییرات ژرف و عمیقی است، سیاست‌های حمایت از صنایع داخلی و اقدامات یک جانبه مجددا جریان پیدا کرده‌اند و از آنجایی که خطرات و چالش‌ها دائما رو به افزایش هستند، سیستم تجارت مشترک و سیاست چند جانبه‌گرایی در معرض تهدید قرار گرفته‌اند.

نمایشگاه بین‌المللی واردات چین به میزبانی وزارت بازرگانی چین و شهرداری شانگهای تا 10 نوامبر (19 آبان) ادامه خواهد داشت. در این رویداد مقامات دولتی، مقامات تجاری، غرفه‌داران و خریداران حرفه‌ای از سراسر جهان حضور دارند. بیش از 2800 کمپانی در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.