کد مطلب: ۶۴۳۰۲۲

تورم روسیه به بالاترین میزان ۷ سال اخیر رسید

تورم روسیه به بالاترین میزان ۷ سال اخیر رسید

تورم روسیه به بالاترین میزان در هفت سال اخیر رسید و قیمت‌ها ۱۰ درصد جهش کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد که تورم سالانه در روسیه تا اول آوریل به ۱۶.۷۰ درصد افزایش یافت که بالاترین رقم از مارس ۲۰۱۵ بود. همچنین از ۱۵.۶۶ درصد یک هفته قبل بیشتر شد زیرا کاهش ارزش روبل نوسان قیمت‌ها را در بحبوحه تحریم‌های بی‌سابقه غرب افزایش داد.

تورم در روسیه در چند هفته گذشته به شدت افزایش یافته است زیرا کاهش روبل به پایین‌ترین سطح تاریخی خود باعث افزایش تقاضا برای طیف گسترده‌ای از کالاها از مواد غذایی اصلی گرفته تا خودرو بر اساس انتظارات افزایش بیشتر قیمت‌ها شده است.

داده‌های سرویس آمار روسیه (Rosstat) نشان داد تورم هفتگی روسیه در هفته منتهی به اول آوریل از ۱.۱۶ درصد در هفته قبل به ۰.۹۹ درصد کاهش یافت و افزایش قیمت مصرف‌کننده را از اول سال تا به امروز به ۹.۹۹ درصد رساند.

در مدت مشابه سه ماهه سال قبل، قیمت مصرف‌کننده ۲.۷۲ درصد افزایش یافت.

در هفته اول آوریل، قیمت تقریبا همه چیز از سبزیجات و شکر گرفته تا لباس و گوشی‌های هوشمند همچنان افزایش یافت اما با سرعت کمتری نسبت به هفته‌های گذشته زیرا روبل از پایین‌ترین سطح خود در ماه مارس بهبود یافت.

بانک مرکزی که تورم سالانه ۴ درصد را هدف قرار داده است، نرخ اصلی خود را در ماه مارس ۲۰ درصد نگه داشت و نسبت به افزایش قریب‌الوقوع تورم و انقباض اقتصادی در آینده هشدار داد.

این شرکت مالی روز چهارشنبه گفت که تقریبا ۷۵ درصد از افرادی که به صورت آنلاین توسط کارگزاری فینام (Finam) در نظرسنجی شرکت کردند انتظار داشتند که تورم سال ۲۰۲۲ از ۲۰ درصد فراتر رود اما تحلیلگران می‌گویند که خطرات تورمی بیشتر با کاهش درآمد واقعی محدود می‌شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.