خبر مهم:

کد مطلب: ۲۴۱۲۹۵

درمان چقدر گران شده است؟

درمان چقدر گران شده است؟

بخش بهداشت و درمان در سال 1396 نرخ تورم 10.1 درصدی داشت، که این افزایش تورم در اثر بالا رفتن شاخص گروه‌های خدمات پزشکی، دندان پزشکی، پیراپزشکی، دارو، لوازم طبی و درمانی و هزینه‌های بیمارستانی بوده است.

فریبا تاجدینی: سهم هزینه بهداشت و درمان در مجموع مخارج خانوارهای ایرانی هر ساله رو به رشد بوده و در حال حاضر بالغ بر هشت درصد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق آمار منتشرشده بانک مرکزی گروه بهداشت و درمان در سال 1396 به تورمی بالاتر از تورم عمومی رسید، به طوری که نرخ تورم در سال 1396 برای گروه بهداشت و درمان 10.1 درصد بود که به میزان 0.5 درصد از تورم عمومی 9.6 درصدی کشور بیشتر بود.

بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی، روند رشد تورم کل در مقایسه با تورم گروه بهداشت و درمان کشور در 12 ماهه سال 1396 نشان می‌دهد، بیشترین افزایش شاخص گروه بهداشت و درمان در سه ماهه دوم سال است و نرخ تورم بهداشت و درمان در فصل تابستان رشد قابل توجهی داشته است.

در حالت کلی گروه بهداشت و درمان در سال 1396 نرخ تورم 10.1 درصدی داشت، که این افزایش در اثر بالا رفتن شاخص گروه‌های خدمات پزشکی، دندان پزشکی، پیراپزشکی، دارو، لوازم طبی و درمانی و هزینه‌های بیمارستانی بود.

در اسفند ماه سال 1396 شاخص بهای گروه بهداشت و درمان نسبت به ماه قبل با افزایش 0.5 درصدی مواجه بوده و در مقایسه با اسفند ماه سال 1395 معادل 8.5 درصد افزایش داشته است.

در مجموع به نظر می‌رسد هرچند برخی مسئولان از کاهش هزینه‌هایی درمانی به واسطه اجرای طرح تحول سلامت سخن می‌گویند اما طبق آخرین آمار اعلام شده، تورم بهداشت و درمان در سال 1396 بیشتر از تورم عمومی بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.