کد مطلب: ۵۳۰۷۳۹

درگاه پرداخت واسط و چگونگی ساخت آن

درگاه پرداخت واسط و چگونگی ساخت آن

امروزه تمامی وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین، از درگاه پرداخت اینترنتی برای انجام تراکنشات خود استفاده می‌کنند. درگاه‌های پرداخت به صورت‌های مختلفی وجود دارند که بعضی از آن‌ها توسط بانک‌ها ارائه می‌شوند، و نوع دیگر درگاه پرداخت واسط نام دارند.

در پرداخت اینترنتی، پول از طریق اینترنت بدون مراجعه به بانک و فروشگاه با کمک شماره کارت بانکی و رمز دوم به حساب دیگری منتقل می‌شود.

در این شیوه از پرداخت‌های اینترنتی از درگاه پرداخت استفاده می‌شود، که این درگاه‌ها توسط بانک‌ها و موسسات مختلفی ارائه می‌شود.

درگاه‌های بانکی و پرداخت باید بسیار امن و مطمئن باشد، زیرا کاربر در هنگام پرداخت از رمز دوم و سایر اطلاعات بانکی خود استفاده می‌کند. بنابراین درگاه پرداخت ملزم به استفاده از این اطلاعات تنها برای یکبار در هر تراکنش است.

با ایجاد یک درگاه پرداخت برای وب‌سایت خود، می توانید که تمامی درآمد وب‌سایت خود را به صورت ماهیانه یا روزانه و… تنظیم کنید که بر روی حساب عادی یا سپرده شما واریز شود. واریزهای درگاه پرداخت به حساب شما در روزهای کاری انجام می‌شود.

انواع درگاه پرداخت

درگاه پرداخت اینترنتی را می‌توان به دو صورت دریافت کرد و از آن استفاده کرد:

در روش اول می‌بایست که درخواست دریافت درگاه پرداخت را از بانک مطالبه کرد، در این صورت وب‌سایت شما باید دارای استاندارد هایی باشد که از لحاظ امنیت و کیفیت بسیار مهم است. یک وب‌سایت برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم از بانک باید دارای نمادهای اعتماد الکترونیک و ساماندهی باشد، که گرفتن این نمادها برای یک وبسایت بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

بنابراین روند و پروسه دریافت درگاه بانکی بسیار زمان‌بر است.

درگاه پرداخت واسط

در روش دوم می توان درگاه پرداخت اینترنتی را به صورت غیر مستقیم از بانک دریافت کرد. شیوه کار این روش که درگاه پرداخت واسط نام دارد به این صورت است که موسسات و نهادهای دیگر اقدام به دریافت یک سری امتیازات از بانک می‌کنند و این اجازه را پیدا خواهند کرد که درگاه پرداخت را به صورت غیر مستقیم در اختیار کاربران قرار دهند. در این روش وب سایت شما نیاز به نمادهای اعتماد الکترونیک و ساماندهی و… ندارد، و تنها کافی است که در وب‌سایت ارائه دهنده درگاه پرداخت غیر مستقیم احراز هویت را انجام دهید و اطلاعات خود را به صورت دقیق وارد کنید.

بعد از انجام احراز هویت و تایید توسط وب سایت میزبان، شما می توانید که اطلاعات درگاه خود را دریافت کنید.

درگاه پرداخت واسط شما می تواند به صورت‌های مختلف باشد ولی در حالت کلی برای وب‌سایت شما یک لینک ایجاد می شود که می‌توانید آن را در اختیار دیگران قرار دهید، با این روش کاربران با کلیک بر روی لینک شما به صفحه پرداخت مختص به شما منتقل خواهند شما تا تراکنش خود را انجام دهند.

همچنین با توجه به وب‌سایت ارائه دهنده درگاه غیر مستقیم، شما می‌توانید محصولاتی را در این این سامانه ایجاد کنید و برای هر کدام درگاه مجزا یا لینک پرداخت مجزا تهیه کنید.

هنگامی که درگاه پرداخت شما توسط وب‌سایت ارائه دهنده آماده استفاده شد، شما یک مرچنت کد در اختیار دارید که برای استفاده اتوماتیک در وب‌سایت‌های فروشگاهی استفاده می‌شود.

درگاه پرداخت اینترنتی

درگاه پرداخت واسط انتخاب بسیار خوبی برای وب‌سایت‌ها تازه‌کار یا استارتاپ‌های کوچک است. استفاده و ایجاد این نوع درگاه بسیار آسان‌تر و سریع‌تر از درگاه‌های بانکی مستقیم است.

اکثر وب‌سایت‌هایی که از درگاه پرداخت استفاده می‌کنند، در ابتدا از درگاه‌های پرداخت واسط استفاده کرده‌اند و سپس پس از مدت طولانی و پس از گرفتن نماد اعتماد الکترونیک اقدام به تهیه درگاه پرداخت مستقیم کردند. پس اگر شما نیز قصد داشتن درگاه پرداخت مستقیم را دارید ولی شرایط داشتن آن را ندارید، میتوانید از درگاه واسط استفاده کنید.

بهتر است که در کنار سایر درگاه‌های پرداخت مستقیم خود از درگاه‌های پرداخت واسط نیز استفاده کنید تا در شرایط وجود مشکل در درگاه‌های قبلی بتوانند مفید باشند.

مزایای درگاه پرداخت واسط

  • فعال‌سازی و دریافت در کمتر از چند ساعت
  • بدون نیاز به مجوزهای کسب و کار و..
  • امکان تسویه روزانه
  • ارائه لینک و صفحه پرداخت
  • "تسویه پایا" بدون کارمزد در ازای تسویه
  • پشتیبانی مناسب

وب‌سایت‌های بسیاری در زمینه ارائه درگاه پرداخت واسط وجود دارند که تفاوت زیادی میان آن‌ها وجود ندارند. اما انتخاب با شما است.

ساخت درگاه پرداخت واسط

همان‌طور که گفته شد، ساخت درگاه های پرداخت واسط کار آسانی است. شما میتوانید آموزش‌های ویدئویی زیادی را در سطح وب پیدا کنید اما، در این مقاله آموزش متنی مختصری برای شما قرار داده خواهد شد.

برای شروع به وب‌سایت ارائه دهنده سرویس مورد نظر خود مراجعه کنید و توضیحات مربوطه را مطالعه کنید. درگاه پرداخت سپرده یکی از وب‌سایت‌های ارائه دهنده درگاه پرداخت واسط است.

سپس در وب‌سایت مورد نظر به عنوان توسعه دهنده ثبت نام کنید.

در بخش اطلاعات کاربری و شخصی، نیاز به اطلاعات دقیق و معتبر است که باید آن ها را وارد کنید و منتظر تایید آن‌ها باشید. اطلاعاتی همچون: نام نام خانوادگی، کد ملی، تصویر شناسنامه و کارت ملی، آدرس دقیق، شماره های تماس و ثابت، تصویر شخصی و تصویر شخصی همراه با یک دست نوشته (تایید اطلاعات وب‌سایت و امضای آن).

تکمیل و ارسال اطلاعات ذکر شده الزامی است. در ضمن، در هنگام تکمیل اطلاعات بانکی خود دقت کنید، زیرا واریزها به حساب شما طبق اطلاعات ارسالی شما انجام خواهد شد.

ساخت درگاه پرداخت واسط

پس از مدتی با شما تماس گرفته خواهد شد که اطلاعات شما تایید شده است یا اینکه رد شده است. پس از تکمیل فرایند تایید اطلاعات شما میتوانید که درگاه خود را بسازید.

در پنل خود، به قسمت ساخت درگاه مراجعه کنید، در صورت تمایل برای ساخت درگاه پرداخت برای وب‌سایت گزینه مربوطه را وارد کنید تا به مرحله بعد بروید.

سپس اطلاعات وبسایت خود را وارد کنید تا مورد بررسی قرار گیرد. پس از تایید وبسایت شما از لحاظ فروشگاهی بودن و… برای شما مرچنت کد ساخته خواهد شد، و لینک درگاه پرداخت وب‌سایت شما در اختیارتان قرار داده خواهد شد.

اکنون با به‌کارگیری کد مرچنت درگاه خود در وب‌سایت، می‌توانید که درگاه را به فروشگاه آنلاین خود متصل کنید و فروش محصولات خود را با خیال راحت داشته باشید.

البته علاوه بر کد مرچنت، شما یک لینک پرداخت دارید که میتوانید آن را به صورت مجزا در اختیار دیگران قرار بدید.

برای ساخت درگاه پرداخت خود به وب‌سایت سپرده مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.