کد مطلب: ۲۴۶۸۸۱

در بازار سکه آتی چه می گذرد؟

در بازار سکه آتی چه می گذرد؟

به قراردادی که طی آن کالایی را اکنون و با قیمت مشخصی خریداری ‌کنیم اما تحویل و پرداخت وجه آن در آینده صورت می‌گیرد قرارداد آتی می‌‌‌گویند. قيمت پايه سكه آتي هر روز براساس قيمت جهاني از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر اعلام و نهايي مي‌شود كه به اين مبلغ 5 هزارتومان نيز براي ضرب سكه اضافه مي‌شود.

فرخ پوربیژن: در بازار سکه آتی چه می گذرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، به قراردادی که طی آن کالایی را اکنون و با قیمت مشخصی خریداری ‌کنیم اما تحویل و پرداخت وجه آن در آینده صورت می‌گیرد قرارداد آتی می‌‌‌گویند. قيمت پايه سكه آتي هر روز براساس قيمت جهاني از ساعت 10 صبح تا 5 بعدازظهر اعلام و نهايي مي‌شود كه به اين مبلغ 5 هزار تومان نيز براي ضرب سكه اضافه مي‌شود.

قابل توجه است که روند صعودی بازار ارز و سکه طلا باعث شده تا برخی معامله‌گران بازار سرمایه به قراردادهای آتی سکه طلا روی آورده و با خرید سکه طلا در بازار نقدی و فروش آن در بازار آتی بورس کالا، حاشیه سودی مطمئن را برای خود ایجاد کنند تا جايي كه سكه تحويل شهریورماه ۱۳۹۷ از یک میلیون و 550 هزارتومان (در 17 آبان‌ماه 1396) به دو میلیون و 23 هزار تومان رسيده است و اين در حالي است كه امروز سكه در بازار آزاد به قيمت یک میلیون و ۹۲۱ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود.

روند سکه آتی تحویل شهریور ۹۷

آتی سکه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.