کد مطلب: ۴۴۱۲۰۰

در بازار غیررسمی سکه چه خبر است؟

در بازار غیررسمی سکه چه خبر است؟

درحالی که طلافروشی‌ها تا ۲۰ فروردین ماه امسال فعالیتی نخواهند داشت در بازار غیررسمی وضعیت معاملات سکه چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، درحالی که طلافروشی‌ها تا ۲۰ فروردین ماه امسال فعالیتی نخواهند داشت در بازار غیررسمی وضعیت معاملات سکه چگونه است؟ آیا روند قیمت سکه صعودی شده است؟

در این مورد دنیای اقتصاد گزارش داده است: در ابتدای روز گذشته در بازار سکه، معامله‌گران بازار آزاد و دلالان این فلز گرانبها را در آستانه محدوده ۶ میلیون و ۴۲۰ هزار تومانی معامله می‌کردند؛ ولی هر چقدر قیمت دلار پایین‌تر رفت، سکه نیز کاهشی‌تر شد؛ حدود ساعت ۴ بعدازظهر دیروز در معاملات غیررسمی، فلز گرانبهای داخلی روی عدد ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان قرار داشت. سکه در آخرین روز اسفندماه به عدد ۶ میلیون و ۲۰ هزار تومانی رسیده بود. با توجه به نبود فعالیت بازیگران رسمی و جوسازی‌های ناشی از مشکلات اقتصادی و افت قیمت نفت، سفته‌بازان ممکن است در ساعات انتهایی روز قیمت‌ها را بتوانند کمی بالاتر ببرند.

البته بخش زیادی از رشد ۳۲۰ هزار تومانی سکه در این فاصله ناشی از افزایش دوباره طلا در بازارهای جهانی بوده است. اونس در انتهای اسفند یک بار دیگر تا مرز هزار و ۵۰۰ دلاری عقب‌نشینی کرد، ولی روز جمعه در بازارهای جهانی بالای مرز هزار و ۶۰۰ دلاری بسته شد.

طلافروشی‌ها تا ۲۰ فروردین تعطیل هستند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تاکید بر تعطیلی واحدهای این صنف تا ۲۰ فروردین گفت: هیچ طلافروشی حق فعالیت تا بیستم ماه جاری را ندارد و در صورت مشاهده برخورد جدی صورت می‌گیرد.

آیت محمدولی درخصوص فعالیت واحدهای طلافروشی با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، طلافروشی‌ها نیز تا بیستم فروردین ماه تعطیل هستند و نباید فعالیتی داشته باشند.

وی با بیان اینکه درباره ادامه فعالیت طلافروشی‌ها بعد از ۲۰ فروردین نیز باید منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا باشیم، افزود: هیچ واحد صنفی نباید در این مدت فعالیت خود را از سر بگیرد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد اگر در بازرسی‌ها مشاهده شود که واحد صنفی مخفیانه فعالیت خود را آغاز کرده و باز است. اتحادیه به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

محمدولی درباره قیمت‌های درج شده در شبکه‌های مجازی برای طلا و سکه این‌طور توضیح داد که تا زمانی که بازار طلا و سکه تعطیل است و معامله‌ای به‌صورت واقعی در آن انجام نمی‌شود نمی‌توان درباره واقعی بودن این قیمت‌ها اطمینان داشت.

وی افزود: اکثر این قیمت‌ها براساس معاملات دلالی و کاغذی در شبکه‌های مجازی درج می‌شود درحالی که تا معاملات واقعی در بازار انجام نشود، قیمت واقعی مشخص نمی‌شود.

انتظار برای ادامه صعود طلا؟

همچنین در گزارشی دیگر از دنیای اقتصاد آمده است: هر اونس طلا در آخرین معاملات بازار جهانی به قیمت ۱۶۱۸ دلار معامله شد و افت ۳/ ۰ درصدی را در مقیاس هفتگی به ثبت رساند. درحالی‌که شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ از مرز یک میلیون نفر فراتر رفته، آثار مخرب آن بر اقتصاد جهان درحال نمایان شدن است. جمعه وزارت کار آمریکا اعلام کرد این کشور طی یک ماه اخیر ۷۰۱ هزار شغل از دست داده است. همین مساله منجر به افت بازارهای سهام آمریکا و در مقابل رشد تقاضا برای دارایی امنی چون طلای جهانی شد. البته شاخص دلار نسبت به این اتفاق واکنش نداد و تقویت آن از شتاب اونس در مسیر صعودی کاست.

عموم تحلیلگران روند هفته آینده فلز زرد را نیز صعودی برآورد می‌کنند. در آخرین نظرسنجی کیتکو ۱۱ نفر از ۱۲ تحلیلگر روند هفته بعد را صعودی و تنها یک نفر خنثی پیش‌بینی کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.