کد مطلب: ۵۷۸۱۶۶

در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

در بورس طلا بخریم یا نخریم؟

در بورس طلا بخریم یا نخریم؟

یکی از ابزارهای غیر مستقیم سرمایه‌گذاری در بازار سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا هستند که در بازار سرمایه عرضه می‌شوند. آیا خرید طلا در بورس کار درستی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از ابزارهای غیر مستقیم سرمایه‌گذاری در بازار سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری با پشتوانه طلا هستند که در بازار سرمایه عرضه می‌شوند و افراد می‌توانند با خرید واحدهای این صندوق به نوعی اقدام به خرید طلا کنند.

سرمایه‌گذاری در بازار طلا وابسته به دو عامل نرخ ارز و اونس جهانی است. پس ضرر و زیان در این نوع از سرمایه‌گذاری نیازمند بررسی این دو عامل است و افت قیمت در هر کدام از این دو عامل می‌تواند زیان بزرگی را به سرمایه‌گذاران طلا وارد کند.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا به جای خرید طلا

بسیاری از خبرگان بازار سهام خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا را به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌دهند زیرا خرید فیزیکی طلا از معایب بسیار زیادی برخودار است و افراد با خرید هر واحد از این صندوق‌ها از خطرهای احتمالی دور خواهند شد.

با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها دارایی افراد ضمن حفظ شدن، در زمان بازدهی بازار طلا هم سود مضاعفی را دریافت می‌کند. البته باز هم باید تاکید کرد که میزان سود و زیان در این بازار بستگی به نرخ دلار و اونس جهانی دارد.

در بورس طلا بخریم یا نخریم؟

علی بخشنده، کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که آیا در بورس طلا بخریم یا نخریم گفت: معامله طلا در دو نوع قرارداد در بازار رواج دارد نوع اول شرکت‌هایی که عمدتا با طلا سر وکار دارند اقدام به خرید شمش می‌کنند. نوع دوم سرمایه‌گذاری در این بازار بر مبنای خرید اوراق صندوق‌های طلا است که به سرمایه‌گذاران این بازار با پشتوانه طلا عرضه می‌شود و افراد می‌توانند با هر مقدار نقدینگی اقدام به خرید اوراق صندوق‌های طلا بکنند.

بخشنده در بخش دیگری از این گفت و گو گفت: بهتر است افراد قبل از ورود به بازار طلا نوسانات نرخ دلار و اونس جهانی را مورد بررسی قرار دهند و برای خرید و فروش واحدهای صندوق‌های طلا وقت زیادی را بگذارند و بدون دانش و آگاهی لازم اقدام به معامله نکنند.

وی در این باره تشریح کرد: در حال حاضر با توجه به ریسک‌هایی که متوجه بازار طلا است خرید را به سرمایه‌گذاران غیر حرفه‌ای پیشنهاد نمی‌دهم.

وی همچنین پیش‌بینی کرد، کامودیتی‌ها افزایش قیمت در ماه‌های آینده داشته باشند در حال حاضر طلا در اوج قیمتی به سر می‌رود که ادامه این موضوع بستگی به روند دلار در کشور دارد. همچنین به دلیل نوسانات زیادی که در این بازار وجود دارد در مقطع فعلی خرید طلا توصیه نمی‌شود.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید گزارش اتفاقی مهم برای گروه زراعت و قند / افزایش قیمت گندم و چغندر را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • خان

    سلام خانم فراهانی عزیز ، از شما بابت مطالب مفیدی که در اختیار عموم قرار میدهید سپاسگزارم

  • ناشناس

    هویج بخرید بهتره تا طلا

  • ناشناس

    پارسال تعدادی واحد صندوق سرمایه‌گذاری طلا خریدم گفتم شاید بهتر
    باشه تو وضعیت موجود سهام از این صندوق مرتب تو ضررم در صورتی که همون دوران بعضی سهام خریدم تو مقاطعی سود هم کردم

  • سرمایه سرگردان

    سلام باید سال 1398 در صندوق های طلا سرمایه گزاری میکردیم الان دیر شده شاید ببازیم.