کد مطلب: ۲۶۸۵۸۴

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران:

در سه ماهه سال جاری ۵۰ هزار شغل در کشور ریزش داشته است

در سه ماهه سال جاری 50 هزار شغل در کشور ریزش داشته است

حسین سلاح‌ورزی اظهار کرد: در حالی‌که هدف‌گذاری این بوده که در سال ۹۷، بیش از یک میلیون شغل ایجاد شود، آمارهای غیر رسمی نشان می‌دهد که در سه ماهه سال جاری ۵۰ هزار مورد ریزش شغل و کاهش اشتغال داشتیم.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: در سه ماهه سال جاری ۵۰ هزار شغل در کشور ریزش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسین سلاح‌ورزی در جلسه فعالان اقتصادی با مجمع نمایندگان استان اظهار کرد: در حالی‌که هدف‌گذاری این بوده که در سال ۹۷، بیش از یک میلیون شغل ایجاد شود، آمارهای غیر رسمی نشان می‌دهد که در سه ماهه سال جاری ۵۰ هزار مورد ریزش شغل و کاهش اشتغال داشتیم.

وی ادامه داد: در لرستان تامین اجتماعی صرفا نگاهش به تامین منابع خود و اخذ بیمه و جریمه است و سیستم بانکی هم با روش محاسبه جرایم و سود برای این بنگاه‌ها مشکل به وجود آورده است.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: از طرفی امور مالیات استان با افتخار اعلام می‌کند که ۱۰۱ درصد تحقق درآمد مالیاتی در استانی که از مشکلات اقتصادی رنج می‌برد، داشته است.

وی افزود: در اتاق بازرگانی جلسات مختلفی با بانک‌ها، دادگستری و تامین اجتماعی می‌گذاریم و همه معتقدند که بنگاه‌های اقتصادی نیاز به حمایت دارند ولی عملا می‌بینیم که اوضاع بنگاه‌ها روزبه‌روز بدتر می‌شود.

سلاح‌ورزی تصریح کرد: به صورت پیش‌فرض در استان با مشکل اشتغال مواجه هستیم و به نظر می‌رسد اشتغال موجود با مشکل بیشتری مواجه است.

وی گفت: در استان کارگروه و شورا کم نداریم و در ستاد تسهیل هم که یه مرجع قانونی است، مشکلات بنگاه‌ها مطرح می‌شود و ته آن این است که یک واحد تولیدی فعال به بانک معرفی می‌شود و نهایتا باز با معضل دیگری روبرو می‌شود.

او افزود: در مرحله اجرا دستگاه اجرایی توجیهش این است که من از ستاد خودم تبعیت می‌کنم. مشکل ما جمع‌آوری دیتا از بنگاه‌های دارای مشکل نیست و معضل ما چگونگی حل آنهاست.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.