کد مطلب: ۴۶۵۹۶۵

دستور پخت غذای سالم

دستور پخت غذای سالم

در دنیای مدرن امروزی که بسیاری از فست‌فودها جای غذاهای مفید و سالم را گرفتند، اگر نگران سلامتی خود هستید باید بیشتر به وعده‌های غذایی خود اهمیت دهید. با رعایت چندین نکته و اضافه کردن آن به وعده‌های غذایی خود می‌توانید غذاهای سالم‌تر و در نهایت زندگی سالم‌تری داشته باشید.

همه‌ی انسان‌ها برای زنده ماندن به چیزهایی مثل اکسیژن، آب و غذا نیاز دارند. اما هرنوع غذایی نمی‌تواند سلامت انسان را تضمین کند. در دنیای مدرن امروزی که بسیاری از فست‌فودها جای غذاهای مفید و سالم را گرفتند، اگر نگران سلامتی خود هستید باید بیشتر به وعده‌های غذایی خود اهمیت دهید. البته منظور این نیست که تمام غذاهایی که دوست دارید را کنار بگذارید، اما با رعایت چندین نکته و اضافه کردن آن به وعده‌های غذایی خود می‌توانید غذاهای سالم‌تر و در نهایت زندگی سالم‌تری داشته باشید.

چند منبع معتبر پیدا کنید: اگر تا به حال سراغ پخت غذای سالم نرفتید و نمی‌دانید که چطور و از کجا باید شروع کنید. می‌توانید از منابع مختلف و از بلاگرهای این حوزه کمک بگیرید. مهتاب هوم یکی از منابع معتبری است که در حوزه دستور پخت غذای سالم این زمینه فعالیت دارد (بدون تعصب بر هیچ نوع رژیم افراطی) و شما می‌توانید به راحتی از برنامه‌های غذایی و مشاوره‌های آن بهره‌مند شوید و نکات مفید مدنظر خود را استخراج و در پخت غذاهای خود استفاده کنید.

سبزیجات: سبزیجات را می‌توان یکی از ارکان اصلی غذاهای سالم دانست. برای استفاده از سبزیجات در غذای خود، توجه داشته باشید که بهتر است آنها را خام یا بخارپز یا گریل شده مصرف کنید، به این دلیل که سبزیجات زمانی که آب‌پز می‌شوند، مواد مغذی داخل آنها از بین می‌رود.

میوه‌ها: فارغ از اهمیت نقش میوه‌ها به دلیل ریزمغزی‌های موجود در آنها، باید نسبت به میزان و زمان مصرف میوه دقت داشته باشیم و اضافه مصرف نداشته باشیم.

غلات و آجیل: غلات و آجیل بهترین گزینه برای میان‌ وعده هستند. فارغ از اینکه در برخی از غذاها می‌توان از آجیل و غلات استفاده کرد، برای میان‌ وعده‌های خود نیز حتما از آنها استفاده کنید و تاثیر آنها را در برنامه غذایی خود دست کم نگیرید.

لبنیات: در مصرف لبنیات و زمان مناسب مصرف و انتخاب انواع آن دقت داشته باشیم.

نمک: نمک یکی از مهمترین چاشنی‌ها به دلیل مواد معدنی موجود در آن و مورد نیاز بدن هست که باز در مورد انتخاب نوع نمک و میزان و زمان مصرف باید دقت داشته باشیم.

پروتئین حیوانی: استفاده از پروتین‌های حیوانی به دلیل وجود همه اسیدهای آمینه ضروری بدن باید به دقت انجام بشه.

چربی‌های مضر: از دیگر موادی که امروزه به شدت در وعده‌های غذایی ما استفاده می‌شود و بسیار هم مضر است، چربی‌های اشباع است. به جای استفاده از چربی‌های مضر دارد، می‌توانیم از چربی‌های سالم و مفید استفاده کنیم.

نحوه پخت غذاها: انتخاب روش مناسب پخت و پز مثلا جایگزین کردن، گریل کردن و تفت دادن و کباب کردن به جای سرخ کردن.

دسرهای سالم: انتخاب دسر سالم و زمان مناسب و مقدار مناسب آن نیز بسیار اهمیت داره.

برنامه غذایی: سعی کنید برای خود یک برنامه غذایی تنظیم کنید و بدانید که قرار است وعده‌ی غذایی بعدی چه چیزی میل کنید و شامل چه چیزهایی می‌شود. اکثر افراد برای نوشتن برنامه‌ی غذایی به مشاوران و متخصصان تغذیه مراجعه می‌کنند و آنها با توجه به شرایط بدنی و نیازهای بدن شما برنامه‌ای تنظیم می‌کنند. مهتاب هوم یکی از سایت‌های معتبری است که در این زمینه فعالیت می‌کند و برای ایده گرفتن برای داشتن یک برنامه غذایی مناسب می‌توانید به آن مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.