کد مطلب: ۴۶۱۴۲۹

دبیر اتاق مشترک ایران و کره جنوبی پاسخ داد:

دلارهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی چگونه برمی‌گردند؟

دلارهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی چگونه برمی‌گردند؟

دبیر اتاق مشترک ایران و کره جنوبی می‌گوید: طبق گفته اخیر مسئولان در حدود ۶.۵ تا ۹ میلیارد دلار از منابع کشور در کره جنوبی بلوکه شده است و هنوز کره‌ای‌ها برای همکاری با ایران و آزادسازی منابع اقدامی نکرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران باعث شد که برخی کشورهای روابط اقتصادی‌شان را با جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران قطع کنند. بعد از تشدید تحریم‌های ترامپ علیه ایران کره جنوبی از جمله کشورهایی بود که روابط تجاری‌اش را با ایران کمرنگ کرد.

حالا کمتر از یک ماه است که عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در گفتگویی با بلومبرگ از رفتار کره‌ای‌ها در ایجاد دسترسی به منابع حاصل از صادرات نفت انتقاد کرده است. این اولین انتقاد آشکار همتی نبود. پیش‌تر نیز تاکید داشت اگر کره‌ای‌ها همکاری لازم را با ایران نداشته باشند،بازار ایران را باید فراموش کنند.

همچنین امروز رئیس اتاق بازرگانی ایران و کره‌جنوبی در گفتگو با دنیای اقتصاد از تعیین تکلیف بخشی از پول مسدود شده ایران در کره‌جنوبی خبر داده است. حسین تنهایی اعلام کرده است که براساس توافق صورت گرفته، قرار شد بخشی از پول ایران در کره‌جنوبی به‌صورت اقلام پزشکی و دارو به کشور برگردد. در همین راستا وزارت بهداشت این اقلام را با هماهنگی بانک‌مرکزی اعلام خواهد کرد.

دبیر اتاق مشترک ایران و کره جنوبی نیز ضمن تائید سخنان اخیر حسین تنهایی به تجارت‌نیوز می‌گوید: یک حساب و کتابی با کره داریم که قرار بود بخشی از این مبلغ در قالب اقلام پزشکی همچون دارو به کشور بازگردانده شود. اینکه حد پول چقدر است، بستگی به نیاز ما دارد. یعنی میزان واردات تجهیزات یا داروها بستگی به میزان درخواست شرکت‌ها دارند.

پویا فیروزی می‌افزاید: در حقیقت گرفتن اقلام پزشکی از کره‌ای‌ها حد یا مرزی ندارد. طبق گفته اخیر مسئولان در حدود ۶.۵ تا ۹ میلیارد دلار از منابع کشور در کره جنوبی بلوکه شده است و هنوز کره‌ای‌ها برای همکاری با ما و آزادسازی منابع اقدامی نکرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بفرض اینکه تمام طلبها را از همه وصول کردید .بعدش چیی .وقتتون را تلف نکنید .فکر نان باش که خربزه آب است .