کد مطلب: ۳۶۲۵۹۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد :

دلار در سال جدید چه تغییراتی کرد؟

دلار در سال جدید چه تغییراتی کرد؟

از ابتدای فروردین ماه سال 1398 تا امروز، جمعه نهم فروردین ماه دلار چه تغییراتی کرد؟ آیا نوسانات در بازار ارز طی این مدت کوتاه قابل توجه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در سال 97 نوسان قابل توجهی را تجربه کرد و در نهایت دلار در سال گذشته با بازدهی بیش از 160 درصدی به کار خود پایان داد. اما قیمت دلار در سال 98 چه روندی را شروع کرده است؟

دلار در بهار امسال روند پرشتابی فعلا نداشته است و دامنه تغییرات آن محدود به نظر می‌رسد. در بهار امسال یکی از اولین اخبار مربوط به دلار این بود که اعلام شد دلار در مسیر صعود به قله ارزش قرار گرفته است. این خبر از بازار جهانی چشم‌انداز مناسب دلار را روایت می‌کرد. پس از آن که آمار رشد فرصت‌های شغلی در بازار کار آمریکا، اندکی از نگرانی معامله‌گران نسبت به وضعیت بزرگ‌ترین اقتصاد جهان کاست، دلار بار دیگر در مسیر صعودی گام نهاد. شاید این خبر اولین سیگنال از بازار جهانی به بازار داخلی ارز ایران بود.

به هرترتیب باید شنبه سوم فرودین ماه را اولین روز ارزی سال 98 در نظر بگیریم. روزی که فروش ارز در صرافی‌ها طی سال 98 شروع شد.

فردای این روز نرخ‌ها هم در رسانه‌ها منتشر شدند. براساس نرخ های اعلام شده قیمت خرید دلار آمریکا در صرافی ملی ۱۲,۹۰۰ (دوازده هزار و نهصد تومان ) و قیمت فروش دلار آمریکا ۱۲,۹۵۰(دوازده هزار و نهصد تومان) اعلام شد.

اما دوشنبه پنجم فروردین ماه دلار گران شد . در این روز دلار در صرافی‌ها ۱۲,۹۴۶ (دوازده هزار و نهصد و چهل و شش) تومان قیمت‌گذاری شد. افزایش قیمت دلار در روز سه‌شنبه ششم فروردین ماه هم تکرار شد. دلار در بازار این روز به 13280 تومان و در صرافی ملی ایران به 12950 تومان رسید.

چهارشنبه هفتم فروردین ماه نیز بار دیگر دلار گران شد و به 12952 تومان در صرافی ملی رسید اما قیمت هر دلار در بازار آزاد به 13300 تومان است. توقف دلار در کانال 13 هزار تومانی در بازار را باید دید که در روزهای آینده چقدر قدرت تکرار دارد؟

فردای همین روز یعنی پنجشنبه هشتم فروردین ماه دلار 13206 تومان قیمت‌گذاری شد.

نخستین تغییرات قیمت ارز در سال جدید نشان می‌دهد هرچند نوساناتی در 9 روز نخست سال رخ داده اما دامنه این نوسانات آنچنان نبوده است. باید دید قیمت دلار در سال 98 طی روزهای آینده چه خواهد شد؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.