کد مطلب: ۴۲۷۹۱۳

دلار و طلا در معاملات بازارهای جهانی

بهترین عملکرد روزانه دلار از ابتدای سال / طلا اندکی کاهش یافت

بهترین عملکرد روزانه دلار از ابتدای سال / طلا اندکی کاهش یافت

به‌دنبال بهبود غیرمنتظره فعالیت کارخانه‌ها در ایالات متحده پس از افت پنج ماهه، شاخص دلار در معاملات امروز بازارهای جهانی 0.44 درصد رشد کرد. قیمت جهانی طلا اما با افت 0.1 درصدی مواجه شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات امروز با 0.44 درصد رشد، در سطح 97.802 واحد قرار گرفت و بهترین عملکرد روزانه خود را از ابتدای سال 2020 به‌ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رشد شاخص دلار پس از آن رخ داد که موسسه آی‌اس‌ام آمریکا (Institute for Supply Management) در گزارشی از بهبود غیرمنتظره فعالیت کارخانه‌های ایالات متحده در ماه ژانویه پس از پنج ماه افت متوالی خبر داد.

این در حالی است که در دو هفته اخیر، شیوع ویروس مرگبار کرونا، بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

تاکنون تعداد قربانیان این ویروس 426 نفر و مبتلایان به آن هم حدود 20 هزار و 626 نفر گزارش شده است.

در معاملات روز سه‌شنبه یوان چین که به پایین‌ترین سطح یک ماه گذشته رسیده بود، اندکی بهبود یافت. هر دلار آمریکا امروز به‌ازای 7.0127 یوان مبادله شد.

یورو هم در مقابل دلار با افت 0.3 درصدی مواجه شد و هر یورو امروز به 1.1062 دلار رسید.

رشد قابل توجه دلار اما افت طلا را در معاملات امروز به‌همراه داشت. این در حالی است که در روزهای گذشته، شیوع ویروس کرونا، جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا و تصمیم سیاستگذاران فدرال‌رزرو مبنی بر بدون تغییر نگه داشتن نرخ بهره، موجب افزایش قیمت جهانی طلا شده بود.

قیمت جهانی طلا امروز با 0.1 درصد افت، به هزار و 575 دلار به‌ازای هر اونس رسید.

درحالی‌که اقتصاد و بازار سهام چین به‌شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته، بانک مرکزی چین روز گذشته از طریق اقداماتی چون بازخرید اوراق قرضه بانک‌ها در بازار آزاد، 173 میلیارد دلار به بازار تزریق کرد تا بازارهای مالی را تقویت کند.

این بزرگ‌ترین تزریق یک‌روزه نقدینگی به بازار چین از سال 2004 تاکنون محسوب می‌شود، اما تحلیلگران بر این باورند که برای جبران این خسارت اقتصادی اقدامات بیشتری باید انجام شود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.