کد مطلب: ۴۳۸۸۹۷

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

دلار بهترین عملکرد هفتگی از سال ۲۰۰۸ را به‌ثبت رساند / بازگشت طلا به کانال ۱۵۰۰ دلار

دلار بهترین عملکرد هفتگی از سال ۲۰۰۸ را به‌ثبت رساند / بازگشت طلا به کانال ۱۵۰۰ دلار

به‌دنبال افزایش تقاضا برای نقدینگی، دلار در معاملات روز جمعه به رشد خود ادامه داد. قیمت جهانی طلا هم بار دیگر به کانال هزار و ۵۰۰ دلار بازگشت.

به‌دنبال افزایش تقاضا برای نقدینگی، در معاملات آخرین روز از هفته میلادی، دلار با ۳٫۷ درصد رشد، بهترین عملکرد هفتگی خود را از دوران بحران مالی ۲۰۰۸ تاکنون به‌ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، روز جمعه در سطح ۱۰۱٫۳۹ واحد قرار گرفت.

به گفته تحلیلگران، با توجه به بحران کرونا، در حال حاضر مردم به پول نقد نیاز دارند و به همین دلیل اقدام به فروش دیگر دارایی‌های خود و تبدیل آن به دلار می‌کنند. آنها نمی‌دانند که درآمد آنها برای هزینه‌های بعدی قرار است از کجا تامین شود و به همین دلیل به‌نظر می‌رسد، این روند همچنان ادامه یابد.

در معاملات امروز ین ژاپن در برابر دلار ۰٫۶ درصد رشد کرد.

پوند انگلیس هم که به کمترین سطح ۳۵ سال گذشته رسیده بود، روز جمعه، با ۱٫۳ درصد رشد به ۱٫۱۶۳۶ دلار رسید.

بانک‌های مرکزی در کشورهای مختلف اقدامات و بسته‌های محرک اقتصادی را در برای جلوگیری از وقوع رکود در نظر گرفته‌اند. با این حال به‌نظر می‌رسد، این سیاستگذاری‌ها، موجب کاهش وحشت سرمایه‌گذاران نشده است.

فلز زرد هم که به کانال هزار و ۴۰۰ دلار سقوط کرده بود، امروز با حدود دو درصد رشد به هزار و ۵۰۸ دلار و ۱۰ رسید.

درحالی‌که انتظار می‌رفت با افزایش نااطمینانی‌ها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا ، قیمت جهانی طلا افزایش یابد، اما به دلیل کاهش نقدینگی در بازار سرمایه، بسیاری از سرمایه‌گذاران ناچار به فروش طلا شدند که در نهایت این روند افت قیمت را در دو هفته پیش به‌دنبال داشت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    سلام
    دوستان با توجه به سقوط قیمت نفت احتمال ۱۰۰ درصد دلار میره بالا ولی تورو خدا دست بکشید از این دلار از طمع دست بکشید مردم گناه دارند بیاید با هم از این دوران عبور کنیم ما میتوانیم از این جنگ لحظه ها عبور کنیمدلار جنگ اعصابه ما میتوانیم سعادتمند ترین افراد دنیا باشیم درسته دلال میخره میره بالا شما ارزش پولتون کم میشه
    ولی مطمئن باشید خداوند روزی دهنده است یادتون نره
    خداوند روزی دهنده است