کد مطلب: ۴۱۳۰۸۶

بازارهای جهانی در انتظار پایان جنگ تجاری

دلار اندکی رشد کرد / قیمت طلا باز هم کاهش یافت

دلار اندکی رشد کرد / قیمت طلا باز هم کاهش یافت

درحالی‌که امید معامله‌گران برای پایان جنگ تجاری افزایش یافته، در معاملات روز چهارشنبه شاخص دلار اندکی رشد کرد و قیمت طلا با افت 0.1 درصدی مواجه شد.

در حالی که امیدها به امضای توافق میان پکن و واشینگتن افزایش یافته، در معاملات امروز بازارهای آسیایی هر دلار آمریکا به‌ازی 109.05 ین ژاپن مبادله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز سه‌شنبه ارزش دلار در برابر ین به بالاترین سطح دو هفته گذشته رسید.

به‌گفته تحلیلگران با نزدیک شدن دیدار مقامات مذاکره‌کننده دو کشور، حجم معاملات کاهش یافته و توجه سرمایه‌گذاران به نتیجه این توافق معطوف شده است.

روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: ایالات متحده در آخرین کشاکش‌های رسیدن به توافق با چین قرار دارد.

او همچنین افزود: اگرچه به توافق با چین نزدیک شده‌ایم اما واشینگتن همچنان در کنار مردم معترض هنگ‌کنگ که می‌خواهند به دموکراسی برسند، می‌ایستد.

علی‌رغم آنکه اظهارات امیدبخش ترامپ موجب صعودی شدن بازار سهام در ایالات متحده شده، اما به نظر می‌رسد بسیاری از فعالان بازار به‌ویژه در بازار ارزهای اصلی همچنان در انتظار دیدار مقامات دو کشور هستند.

در معاملات روز چهارشنبه، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای دیگر اندازه‌گیری می‌کند، با اندکی رشد در سطح 98.30 قرار گرفت.

هر یورو هم امروز به‌ازای 1.1023 دلار مبادله شد.

درحالی‌که جنگ تجاری 16 ماهه به‌شدت بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است، دونالد ترامپ اعلام کرده اگر تا 15 دسامبر هر دو کشور به توافقی نرسند، تعرفه‌های بیشتری را برای کالاهای وارداتی از سوی چین وضع خواهد کرد.

به‌گفته یک تحلیلگر از بانک MUFG اما به‌نظر می‌رسد بازارها به این باور رسیده‌اند که قرار است در 15 دسامبر توافقی میان دو اقتصاد بزرگ جهان انجام شود.

امروز قیمت جهانی طلا به روند کاهشی خود ادامه داد و با 0.1 درصد افت به هزار و 459 دلار و 91 سنت رسید.

این در حالی است که گزارش‌ها در ایالات متحده آمریکا نشان می‌دهد، اعتماد مصرف‌کننده در این کشور برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافته و در عین حال نگرانی‌هایی در مورد چشم‌انداز شرایط کسب‌وکار و اشتغال وجود دارد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.