کد مطلب: ۴۵۴۵۳۲

بررسی تجارت‌نیوز از عملکرد هفتگی بازارهای جهانی

آخرین قیمت دلار و طلا در هفته‌ای که گذشت

آخرین قیمت دلار و طلا در هفته‌ای که گذشت

در هفته‌ای که گذشت، کاهش نرخ بیکاری در آمریکا و افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک، روند کاهشیِ دلار و طلای جهانی را به‌دنبال داشت.

روند کاهشی دلار جهانی در هفته ابتدایی ماه ژوئن هم ادامه یافت؛ تاجایی‌که در آخرین روز از معاملات هفتگی (روز جمعه) شاخص دلار در سطح ۹۶٫۹۵ واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در هفته‌ ابتدایی ژوئن، با افت ۱٫۱ درصدی مواجه شد.

هرچند آخرین گزارش‌های اقتصادی منتشرشده در مورد بهبود نرخ بیکاری در ایالات متحده موجب شد، روز جمعه ارزش دلار اندکی افزایش یابد، اما ادامه‌ نااطمینانی‌ها از وضعیت اقتصادی مانع از رشد بیشتر دلار شد.

نمودار زیر روند هفتگی شاخص دلار را در هفته ابتدایی ماه ژوئن نشان می‌دهد:

شاخص دلار

افت ۱٫۱ درصدی شاخص دلار در هفته اول ژوئن ۲۰۲۰

گزارش‌ها نشان می‌دهد، نرخ بیکاری در آمریکا در ماه می به ۱۳٫۳ درصد کاهش یافت؛ این در حالی است که این رقم در ماه آوریل ۱۴٫۷ درصد گزارش شده بود.

در عین حال روز سه‌شنبه، بانک مرکزی اروپا از یک بسته مشوق مالی جدید به ارزش ۶۰۰ میلیارد یورو (۶۷۶ میلیارد دلار) برای مقابله با پیامدهای شیوع کرونا رونمایی کرد. این اقدام بانک مرکزی اروپا موجب رشد یورو در برابر دلار شد.

در مجموع، کل اعتبارات مشوق مالی اروپا به ۱٫۳۵ تریلیون یورو (۱٫۵۲ تریلیون دلار) رسید.

تحت تاثیر بهبود نرخ بیکاری، قیمت جهانی طلا هم در هفته گذشته روندی کاهشی به خود گرفت و بار دیگر به کانال هزار و ۶۰۰ دلار بازگشت.

درحالی‌که هر اونس طلا در اولین روز از معاملات هفتگی با قیمت هزار و ۷۰۰ دلار معامله می‌شد، روز جمعه به هزار و ۶۸۳ دلار رسید.

در مجموع در هفته ابتدایی ژوئن ۲۰۲۰، فلز زرد افت ۲٫۶ درصدی را تجربه کرد.

نمودار زیر روند هفتگی قیمت جهانی طلا را در هفته گذشته میلادی نشان می‌دهد:

قیمت جهانی طلا

افت ۲٫۶ درصدی طلا در هفته اول ژوئن ۲۰۲۰

انتشار اخبار مربوط به کاهش نرخ بیکاری در ایالات متحده، افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک و رشد بازار سهام را به‌دنبال داشت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.