خبر مهم:

کد مطلب: ۴۴۷۷۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین قیمت دلار و طلا در هفته جدید میلادی / تنش‌های آمریکا و چین فلز زرد را گران کرد

اولین قیمت دلار و طلا در هفته جدید میلادی / تنش‌های آمریکا و چین فلز زرد را گران کرد

به‌دنبال نگرانی سرمایه‌گذاران از تنش‌های جدید میان آمریکا و چین، ارزش دلار و قیمت جهانی طلا در معاملات اولین روز از بازارهای جهانی رشد کرد.

به‌دنبال تشدید نگرانی سرمایه‌گذاران از تنش‌های جدید میان ایالات متحده آمریکا و چین، ارزش دلار در معاملات امروز افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در اولین روز از معاملات هفتگی با ۰٫۲۵ درصد رشد به سطح ۹۹٫۳۳ واحد بازگشت.

دونالد ترامپ اخیرا با ادعای اینکه در حال حاضر توافق تجاری با چین اهمیتی ثانویه نسبت به بحران کرونا دارد، تهدید کرد که این کشور را هدف تعرفه‌های جدید قرار خواهد داد.

در عین حال، وزیر امور خارجه این کشور، مایک پومپئو، روز گذشته مدعی شد، دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد، منشا ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده است.

این در حالی است که از اواسط هفته گذشته و با بازگشایی برخی فعالیت‌های اقتصادی در کشورهای غربی، به‌دلیل افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک، شاخص دلار کاهش یافته بود.

هر یورو امروز با ۰٫۳ درصد کاهش به‌ازای ۱٫۰۹۳۸ دلار مبادله شد. پوند نیز با همان میزان کاهش به ۱٫۲۴۵ دلار رسید.

تحت تاثیر نگرانی سرمایه‌گذاران قیمت جهانی طلا امروز با رشد حدود ۱۰ سنت به هزار و ۶۹۸ دلار و ۴۷ سنت در هر اونس رسید.

بازار طلا تحت تاثیر شیوع کرونا و محرک‌های مالی از سوی فدرال‌رزرو و سایر بانک‌های مرکزی در جهان، از ابتدای سال تاکنون رشد بیش از ۱۳ درصد را تجربه کرده و در صدر پربازده‌ترین دارایی‌ها قرار گرفته است.

بسیاری از تحلیلگران ثبت رکوردهای جدید فلز زرد را در سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی کرده‌اند.

هرچند در دوره‌هایی به‌دلیل کاهش نقدینگی در بازار سهام و اقدام سهامداران برای فروش، طلا با روند نزولی مواجه شده، اما روند کلی مثبت بوده است.

در آخرین گزارش منتشرشده از سوی شرکت خدمات مالی و بانکداری Bank of America، این کمپانی پیش‌بینی کرده است که قیمت طلا طی ۱۸ ماه آینده به سه هزار دلار خواهد رسید .

تنش‌های جدید میان آمریکا و چین بازار نفت را هم بی‌بهره نگذاشت. هر دو شاخص نفت برنت و وست‌تگزاس اینترمدیت در معاملات امروز به روند کاهشی بازگشتند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.