کد مطلب: ۳۱۶۶۹۹

اسدالله عسگراولادی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

دلار ۹ هزار تومانی برای صادرات به صرفه نیست/قیمت واقعی دلار ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است

دلار 9 هزار تومانی برای صادرات به صرفه نیست/قیمت واقعی دلار 10 تا 12 هزار تومان است

رئیس اتاق ایران و چین می‌گوید: نرخ ارز 4، 7 و 9 هزار تومان برای صادرکنندگان مقرون به صرفه نیست. چنانچه قرار باشد با این رویه در حوزه تجارت بین‌الملل حضور یابیم در آینده شاهد تعطیلی صادرات خواهیم بود.

رئیس اتاق ایران و چین درباره مهمترین دغدغه صادرکنندگان به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر مهمترین دغدغه صادرکنندگان چگونگی ارسال منابع مالی به ایران است. چرا که هیچ جای دنیا سامانه‌ای به نام نیما را نمی‌شناسند. در ادامه مسیر صادرات بانک مرکزی باید نماینده مورد اطمینان خود را به صادرکنندگان معرفی کند تا از این طریق بتوانیم صادرات را به روال اول بازگردانیم.

اسدالله عسگراولادی در پاسخ به این پرسش که پیمان ارزی چه چالش‌هایی را می‌تواند برای صادرکنندگان ایجاد کند؟ پاسخ داد: معتقدیم پیمان ارزی به این شکل مفید نیست باید این قرارداد به شکل دیگری تنظیم شود تا پول حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد با روش صرافی بازگردد. در حقیقت نرخ ارز باید توافق میان صادرکننده و واردکننده باشد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران اضافه کرد: نرخ ارز 4، 7 و 9 هزار تومان برای صادرکنندگان مقرون به صرفه نیست. چنانچه قرار باشد با این رویه در حوزه تجارت بین‌الملل حضور یابیم در آینده شاهد تعطیلی صادرات خواهیم بود.

عسگراولادی درباره چند نرخی بودن ارز نیز گفت: موافق چند نرخی بودن ارز نیستیم، اما نرخ دلار 4 هزار و 200 تومانی نیز نرخ گمراه کننده و اشتباهی است. در حال حاضر نرخ واقعی ارز بین 10 تا 12 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.