کد مطلب: ۲۴۹۵۴۷

دلایل افزایش میزان معوقات بانکی

دلایل افزایش میزان معوقات بانکی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از مشکلات نظام بانکی در سال‌های گذشته را وجود بالای معوقات بانکی اعلام کرد و افزود: باید پذیرفت عزم جدی برای وصول معوقات بانکی وجود ندارد.

محمد حسن‌نژاد در تشریح دلایل افزایش میزان معوقات بانکی ادامه داد: در زمانی که تسهیلات بانکی ارائه شد یا به اندازه کافی وثیقه اخذ نشده یا اگر وثیقه‌ای اخذ شده بانک‌ها قصد ندارند در این زمینه دارایی‌های مذکور را تملک کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای اقتصاد تصریح کرد: اگر بانک‌ها بخواهند از طریق تخاصم معوقات بانکی را وصول کنند نمی‌توانند به جریمه دیرکرد دست یابند بنابراین تلاش می‌کنند تا از طریق تفاهم به منافع خود برسند که این موضوعات بیانگر منفعت طلبی و راحت طلبی بانک‌ها است.

جلوگیری از استمهال پی‌در‌پی وام‌ها راهکار کاهش میزان معوقات بانکی

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: باید بانک مرکزی نظارت بیشتری داشته باشد تا روند وصول معوقات بانکی تسریع شود و از استمهال پی در پی وام‌ها جلوگیری شود. حسن‌نژاد افزود: تا زمانی که مدیران بانکی خود را نماینده سهامداران ندانند و کارمند دولت باشند نباید انتظار داشت تا در روند وصول معوقات بانکی اتفاق قابل توجهی بیافتد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در هرصورت باید تمهیدات مناسبی برای وصول معوقات بانکی اندیشیده شود و روند کند فعلی در وصول معوقات بانکی اصلاح شود.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.