کد مطلب: ۴۴۸۶۸۶

هامونی پاسخ داد:

دلیل اختلال در سامانه کارگزاری‌ها چیست؟

دلیل اختلال در سامانه کارگزاری‌ها چیست؟

مدیرعامل فرابورس گفت: سامانه‌های معاملاتی و فرآیند‌های آی تی در این روز‌ها با حضور بی سابقه تحت تاثیر قرار گرفته است و با اختلال‌های مختلفی همراه می‌شود که مردم در این روز‌ها توقع افزایش تعداد کارگزاری‌ها را دارند که معتقدم باید اتفاقا تعداد کارگزاری‌ها کمتر، اما کیفیت آن‌ها بیشتر شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران درباره اختلال کارگزاری‌‌‌های بورسی گفت: سامانه‌های معاملاتی و فرآیند‌های آی تی در این روز‌ها با حضور بی سابقه تحت تاثیر قرار گرفته است و با اختلال‌های مختلفی همراه می‌شود که در دنیا هم این موضوع عادی است. کارگزاری‌ها و شرکت سپرده گذاری مرکزی در پی این موضوع هستند که بتوانند احزار هویت‌ها را با دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی به صورت غیرحضوری انجام دهند.

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: در حال بروزرسانی و ارتقای سامانه‌های موجود هستیم و در روز‌های آینده بسیاری از فرآینده‌ها به صورت غیرحضوری انجام شود که ما صف‌های حضوری را کاهش دهیم. این سامانه در اختیار ۱۰ شرکت oms که درخواست‌ها مخاطبان را برطرف می‌کنند و در نتیجه انحصاری این بین وجود ندارد. شرکت‌های فن آوری اطلاعاتی که نرم افزار مدیریت نیاز‌های مشتریان را دارند. این شرکت‌ها خودشان به بورس مراجعه می‌کنند و مجوز دریافت می‌کنند. طی ماه‌های گذشته تعداد این شرکت‌های oms از ۸ به ۱۰ رسید.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا تعداد کارگزاری‌ها افزایش نمی‌یابد؟ ابراز کرد: ۱۰۸ کارگزاری در بازار سرمایه داریم که عضو بورس تهران هستندولی جالب است بدانید که به لحاظ تعداد در دنیا بیشترین کارگزاری‌ها را داریم. حتی بزرگترین بورس‌های دنیا هم این تعداد کارگزاری را ندارند. در دنیا به کارگزاری‌ها به چشم بانک‌های رسمی کشور نگاه می‌شود.

وی افزود: مردم در این روز‌ها توقع افزایش تعداد کارگزاری‌ها را دارند که معتقدم باید اتفاقا تعداد کارگزاری‌ها کمتر، اما کیفیت آن‌ها بیشتر شود. پیشنهاد کردیم که نهاد‌های مالی و کارگزاری‌ها را هم در بازار سرمایه وارد کنیم. سرمایه گذارانی که فکر می‌کنند این صنعت پرسود است به جای دریافت مجوز جدید به خرید سهام این کارگزاری‌ها وارد شوند.

هامونی در پایان گفت: میزان عرضه‌های اولیه در فرابورس و بورس تهران به میزان ریالی و مبلغ در ابتدای سال حتی با شرایط کرونایی، به اندازه کل عرضه‌های سال ۹۸ بوده است. به لحاط تعداد برنامه داریم تا پایان سال ۹۹ بیش از ۴۰ عرضه اولیه داشته باشیم. شرکت‌های بزرگ و هلدینگ‌های نیروگاهی، پالایشگاهی و پتروشیمی عرضه‌های مختلفی حواهیم داشت. تابلو‌های sme برای شرکت‌های خرد در حال تنظیم و طراحی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مسعود

    باید یک سازو کاری جهت اعمال جریمه برای کارگزاری هایی که دچار چنین مشکلاتی می شوند در نظر گرفته شود.همانطور که در خرید و فروش از کاربران کارمزد دریافت می کنند باید به دلیل عدم دسترسی به کاربران خسارت دهند تا جهت ارتقاء و رفع عیب از سیستم خود فعال تر شوند.
    متاسفانه ناظری جهت کنترل این موضوع در سازمان بورس وجود ندارد!!!!

  • علي

    کارگزاری فارابی افتضاحه مدام یا پرتت میکنه بیرون یا داره رفرش میکنه

  • بینوا

    من که نمیتونم وارد سامانه آنلاین کارگزاری آگاه شوم و بشت متضرر شدم، شما چطور ملت بزرگ ایران؟ کسی هست صدای ما رو بشنوه؟؟؟؟؟؟

  • رضا

    سامانه معاملات کارگزاری آگاه چند روز است مشکل دارد به داد مردم برسید لطفا

  • تینا

    شما فقط حرف میزنید یکبار عمل کنید. ارتقا یک برنامه کار سختی نیست از خارجیها یاد بگیرید. کارگزاری اگاه و فارابی هر دو هنگه

  • ناشناس

    فارابی بدبخت میکنه آخر سر مردم رو

  • یوسف ضیاء

    مفید خیلی مفیده

  • ناشناس

    سلام
    والا من خودم با ترغیب دوستان و رتبه اول کارگزاری آگاه از پارسال مشتریشون هستم خدمات و همه چیزش تا این هجوم اخیر مردم به بورس خوب بود اما حدود ده روزه افتضاح و ناکامی و آبروریزی و البته ظلم به مردم داره میشه وقتی اپلیکیشن کارگزاری فقط پیام میده لطفا کمی بعد دوباره امتحان کنید و اجازه ورود نمیده و ما پشت در منتظر هستیم داراییمون از دست بره خداییش یا درستش کنید یا رتبشونو بیارید پایین تازه من خیلی ها رو کرفتار کردم از بس تعریف کردم از آکاه ولی اکه همینطور باشه باید ازشون شکایت دست جمعی بشه چون علنا و عملا داره حق مردم پایمال میشه.
    بایدسازمان بورس زیرسخت ها رو اجبارا تقویت منه و اکر کارگزاری تخلف کرد محرومش کنه. ممنونم
    وقت خوش

  • ناشناس

    اگاه ایراد پیدا کرده همش میزنه کد بورسی صحیحی نیست قبلا اینطوری نبود

  • مستر بورسر

    کارگزاری خاورمیانه داره اذیت میکنه چندروزه نه میتونیم بخریم نه بفروشیم