کد مطلب: ۵۴۸۱۷۳

دلیل کمبود انسولین،قاچاق نیست

دلیل کمبود انسولین،قاچاق نیست

رئیس انجمن واردکنندگان دارو گفت: قاچاق انسولین از کشور به قدری نیست که بتوان آن را دلیل کمبود در بازار‌های داخلی دانست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ناصر ریاحی رئیس انجمن واردکنندگان دارو گفت: مهم‌ترین دلیل کمبود انسولین در کشور عدم تخصیص ارز به شرکت‌های وارد کننده است که باعث فعالیت دلالان در بازار سیاه شده است.

او افزود: برخی شرکت‌های تولیدکننده داخلی هم مشکل تامین مواد اولیه دارند به دلیل اینکه مواد اولیه آن‌ها وارداتی است و تمام تولیداتی که امروز صورت می‌گیرد با استفاده از مواد اولیه‌ای بوده که ماه‌ها قبل وارد کشور شده است.

عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: قاچاق معکوس انسولین از کشور هم متاسفانه وجود دارد که دلیل آن هم نابرابری نرخ ارز‌های دولتی با نرخ آزاد یا همان چند نرخی بودن در کشور است، اما این قاچاق به صورت متمرکز و انبوه نیست.

ریاحی ادامه داد: انسولین با نرخ دولتی به کشور وارد می‌شود و قاچاق آن‌ها از کشور با نرخ روز بازار یعنی بیش از ۲۰ هزار تومان صورت می‌گیرد که این موضوع برای قاچاقچیان کشور وسوسه انگیز است.

او تصریح کرد: خوشبختانه دارو در ایران به دلیل حساسیتی که دارد، سازمان یافته است و سازمان غذا و دارو نظارت زیادی بر روی آن دارد به همین دلیل تعداد انسولینی که از کشور قاچاق می‌شود، به صورت مسافری و چمدانی است.

رئیس انجمن واردکنندگان دارو در پایان تصریح کرد: با تمام این شرایط، قاچاق انسولین از کشور انجام می‌گیرد، اما نمی‌توان آن را دلیل کمبود این داروی حساس در داخل دانست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار اقتصادی را در کانال تلگرامی تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.