کد مطلب: ۶۱۰۲۵۳

با شیوع اومیکرون؛ کارمندان مجددا دورکار ‌می‌شوند؟

با شیوع اومیکرون؛ کارمندان مجددا دورکار ‌می‌شوند؟

به دنبال درخواست‌های مطرح شده برای برگشت دورکاری کارکنان، اعلام سازمان اداری و استخدامی از این حکایت دارد که صدور بخشنامه‌ای در این رابطه منوط به ابلاغ ستاد ملی کروناست ولی بر اساس مصوبه سال ۱۳۸۹ امکان دورکاری وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی مدت اخیر و با شیوع ویروس اُمیکرون در ایران، برخی مسئولان و کارشناسان مربوطه درخواست اعمال محدودیت‌ها و برگشت دورکاری کارکنان را مطرح کردند.

پرس و جوی جریان دورکاری کارکنان از سازمان اداری و استخدامی نشان داد که فعلا بخشنامه‌ای در این رابطه صادر و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشده و این درحالی است که باید موضوع در ستاد ملی کرونا تصمیم گیری شود و بعد از ابلاغ به سازمان اداری و استخدامی، این سازمان شرایط دورکاری را تعیین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند.

این هم از سوی سازمان اداری و استخدامی اعلام شده که به استناد مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۸۹ که شرایط دورکاری را تعیین کرده است و خاص جریان کرونا نیست، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بر اساس شرایط و امکانات خود از دورکاری استفاده کنند.

این در حالی است که از آبان ماه ۱۳۹۹ و با تصمیم ستاد ملی کرونا در رابطه با دورکاری کارکنان در دوران کرونا، سازمان اداری و استخدامی طی بخشنامه‌ای شرایط حضور کارکنان در مناطق زرد، نارنجی و قرمز را تعیین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده بود ولی در مهرماه سال جاری، این بخشنامه لغو و حضور کارکنان در دستگاه‌ها با توجه به شرایط تعیین شده، کامل شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Yasaminaabasi

    ستاد کرونا فعلا سکوت کرده تا دوباره عده زیادی رو به کشتن بده بعد بشینه چاره کن تمام دنیا قرنطینه رو شروع کردند الا ایران همیشه نوش دارو بعد از مرگ سهراب

  • ناشناس

    الان ستاد کرونا باعث عادی انگاری در کشور شده و عملا برای مهار اومیکرون هیچ کاری نکرده همه جا باز هست وانگار که اومیکرون نیومده وصدا وسیما هم اصلا اطلاع رسانی نداره و واقعیتها رو نمیگه وامار اومیکرون بعد از چند روز چندین برابر میشه اما الان دو هفته هست که امار اومیکرون در کشور و همون ۸ نفر مگن مدارسم باز هست اخر امتحانات دی همه بچه ها مبتلا میشن وطبق معمول همه اقایان استاندار و فرماندار و وزیر وهمه اول انکار میکنن بعد میگن از دورهمی بوده و هزاران نفر و به کشتن میدن دولت قبل خوب بود حداقل وقتی از یک حدی امار میگذشت دیگه کتمان نمیکرد ووزیر بهداشت هم نمره انضباطش ۲۰ افرین