خبر مهم:

کد مطلب: ۶۹۸۴۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دولت از خانه ‌و خودروی لوکس  چقدر مالیات گرفت؟

دولت از خانه ‌و خودروی لوکس  چقدر مالیات گرفت؟

تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی سازمان امورمالیاتی نشان می‌دهد که دولت تا پایان ماه مرداد از صاحبان خانه‌ها و خودروهای لوکس  بیش صدو هفتاد و هفت میلیارد تومان مالیات گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،تازه‌ترین آمار منتشر شده از سوی سازمان امورمالیاتی نشان می‌دهد که دولت تا پایان ماه مرداد از صاحبان خانه‌ها و خودروهای لوکس بیش صدو هفتاد و هفت میلیارد تومان مالیات گرفته است.

براساس این گزارش، در پنج ماه اول سال ۱۴۰۱، صاحبان خودروهای لوکس بیش از صد و شصت و نه میلیارد تومان و مالکان خانه‌های لوکس کمتر از هشت میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند.

مالیات برخانه‌ و خودروهای لوکس در زمره مقررات مالیات بر ثروت قرار دارد و مطابق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ انتظار می‌رود که مجموع درآمدهای دولت از محل مالیات بر ثروت تا بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان برسد.

انتشار کارنامه عملکرد سازمان امور مالیاتی در حوزه وصول مالیات‌های بر ثروت در حالی است که در روزهای گذشته این سازمان رویه خود را در برابر اخذ این رویه تغییر داد.

براساس بخشنامه جدیدی که در این رابطه از سوی سازمان امورمالیاتی صادر شده است، امکان قسط بندی کردن این بدهی مالیاتی برای صاحبان آنها فراهم شده است.

موفقیت سه سال گذشته سازمان امور مالیاتی در افزایش فراتر از انتظار درآمدهای مالیاتی باعث شده است تا برای سال ۱۴۰۱ درآمدهای مالیاتی دولت افزایشی ۳۸۷ درصدی پیدا کند.

مطابق همین مقررات سهم درآمدهای ناشی از مالیات بر ثروت در مقایسه با سال قبل به میزان هشتاد و هشت درصد بیشتر شد.

برابر مقررات مالیاتی، مالیات بر ثروت یکی از اقسام مالیات‌های مستقیم است و علاوه بر مالیات بر خانه و خودروی گران‌قیمت (لوکس) شامل مالیات بر ارث، نقل و انتقال سهام، اتفاقی، تمبر و اوراق بهادار، نقل و انتقال املاک، خانه‌های خالی نیز می‌شود.

مطابق گزارش اخیر سازمان امور مالیاتی تا پایان ماه اخیر نقل و انتقال املاک و اوراق بهادار بیشترین قسمت از درآمدهای ناشی از ثروت را شامل می‌شوند و در مقابل مالیات اتفاقی و مالیات بر خانه‌های گران‌قمیت کمترین سهم را در این درآمدها داشته‌اند.

AAAA

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    گرفتن مالیات باید تمرکز یابد بر ثروتمندان