کد مطلب: ۶۵۸۶۳۹

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران گفت:

دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند

دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران گفت: با آزادسازی قیمت‌ها و به تبع آن افزایش قیمت‌ها، مصرف کالاهای اساسی از جمله تخم‌مرغ کاهش یافته‌ است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران گفت: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اقدام بسیار عاقلانه‌ای بود ولی دولت باید پیش از این طرح، تدابیری برای حمایت از تولیدکنندگان و پایداری تولید اتخاذ می‌کرد.

بر اساس گزارش ایسنا ، حمید کاشانی در پاسخ به این سوال که آیا حذف ارز ترجیحی به نفع صنعت طیور است یا به ضرر آن؟ پاسخ داد: ارز ۴۲۰۰ تومانی اشتباه بزرگی بود. ارز ۴۲۰۰ تومانی از سه سال گذشته گرفتاری‌های بسیاری برای صنعت دام و طیور کشور ایجاد کرد و تبعات بسیاری به همراه داشت.

کاشانی گفت: تخصیص ارز ترجیحی منجر به افزایش مصرف کالاها شد. با آزادسازی قیمت‌ها و به تبع آن افزایش قیمت‌ها مصرف کالاهای اساسی کاهش یافته‌ است.

زیرا تولید بر اساس ارز ترجیحی برنامه‌ریزی می‌شد. اگر چه قیمت محصولات هنوز به قیمت واقعی تولید شده آنها نرسیده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن اضافه کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو تخم‌مرغ درب مرغداری‌ها به کیلویی ۲۲ هزار تومان و هر شانه ۴۴ هزار تومان رسیده است.

وی در ادامه گفت: سرمایه در گردش مرغداری‌ها باید افزایش یابد. اگر سرمایه در گردش تامین نشود و شرکت پشتیبانی امور دام نیز خرید حمایتی تخم‌مرغ انجام ندهد مقداری از تولید را از دست می‌دهیم و قیمت تخم‌مرغ نیز افزایش می‌یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باایجاد تسهیلات شناور به کشاورزان وشرکتها وکارخانه های داخلی کمک می کرد مناطق تقسیم بندی می کرد با استفاده دانش بنیان ودانشگاه دادن الگوی کشت مناسب نکاشتن محصولات پراب بدون توجیه اقتصادی وبستن کشت قردادی با کشاورزو کارخانه های داخلی

  • ناشناس

    تسهیلات یارانه ای شناور به تولید کننده وکارخانه می داد