کد مطلب: ۱۱۸۸۰۸

بی توجهی دولت به تسهیل ازدواج جوانان

بی توجهی دولت به تسهیل ازدواج جوانان

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از بالارفتن سن ازدواج درجامعه و به تبع آن افزایش معضلات اجتماعی،گفت:طفره رفتن بانک ها در خصوص عدم پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تخطی از قانون است. محمداسماعیل سعیدی،با انتقاد از بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و به تبع آن افزایش معضلات اجتماعی،گفت:مسئولان باید بدانند تسهیل شرایط ازدواج جوانان

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از بالارفتن سن ازدواج درجامعه و به تبع آن افزایش معضلات اجتماعی،گفت:طفره رفتن بانک ها در خصوص عدم پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تخطی از قانون است.

محمداسماعیل سعیدی،با انتقاد از بالا رفتن سن ازدواج در جامعه و به تبع آن افزایش معضلات اجتماعی،گفت:مسئولان باید بدانند تسهیل شرایط ازدواج جوانان تنها با شعارهای مختلف و دور از عمل ممکن نخواهد شد.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با تاکید براینکه اجرایی شدن مصوبه مجلس درخصوص پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج به هر یک از زوجین ضروری است، افزود: متاسفانه بهانه تراشی بانک ها برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مشکلات بسیاری را رقم زده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه دولت در برنامه های خود و همچنین اسناد مهم کشور باید توجه ویژه ای به بحث تسهیل ازدواج جوانان داشته باشد، تصریح کرد: متاسفانه نگاه دولت به مباحث فرهنگی در برنامه ششم توسعه، کلی‎گویی است و وارد جزئیات نشده از این رو این سوال مطرح می شود که آیا می‎ توان گفت بالا رفتن سن ازدواج، کاهش نرخ باروری، افزایش طلاق و… جزو بحران‎‎های کشور نیستند؟

وی با تاکید براینکه مجلس باید از اهرم های نظارتی خود برای برخورد با بانک های متخلف در زمینه عدم اجرای مصوبه قوه مقننه استفاده کند،تاکید کرد:در شرایط فعلی اقتصاد کشور حتی پرداخت وام 10میلیون تومانی به هریک از زوجین نیز نمی تواند حداقل های زندگی برای جوانان در کلانشهرها را ایجاد کند.

سعیدی ادامه داد:برنامه مدار بودن دولت برای تسهیل شرایط ازدواج جوانان می تواند جامعه را از بسیاری از آسیب ها و نابهنجاری های اجتماعی نجات دهد.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه طفره رفتن بانک ها درخصوص عدم پرداخت تسهیل قرض الحسنه ازدواج تخطی از قانون است،گفت:کمیسیون فرهنگی مجلس به طورحتم به این موضوع مهم و برخورد با بانک های متخلف ورود می کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.